لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۱

بوش: ایران امنیت جهان را تهدید می کند


جرج بوش، ایران را «حامی تروریست ها» دانست.
جرج بوش، ایران را «حامی تروریست ها» دانست.

جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، روز يکشنبه، ۱۳ ژانويه، در امارات متحده عربی گفت: «ايران امنيت جهان را تهديد می کند» و از متحدان عرب اين کشور خواست همراه با آمريکا با اين خطر مقابله کنند.


آقای بوش که روز یکشنبه وارد امارات متحده عربی شده بود در سخنانی گفت: «ايران از تندروهای تروريست حمايت می کند، صلح در لبنان را به خطر انداخته، از ( قطعنامه های) سازمان ملل سرپيچی کرده و با ادامه برنامه هسته ای خود تمامی منطقه را بی ثبات کرده است.»


وی افزود: «ايران مهمترين کشور در دنيا است که از تروريسم حمايت می کند و فعاليت های آن امنيت تمامی کشورهای جهان را تهديد می کند.»


جرج بوش گفت: «ايران صدها ميليون دلار در اختيار تندروهای جهان قرار می دهد، در حالی که مردم اين کشور سرکوب شده و با مشکلات شدید اقتصادی روبرو هستند.»


جرج بوش خطاب به مردم ايران گفت: «روزی فرا خواهد رسيد که مردم ايران دولتی داشته باشند که آزادی و عدالت را محترم بشمارد و ايران به جمع کشورهای آزاد جهان خواهد پیوست. در آن روز، آنها [ايرانی ها ] دوست بهتری از ايالات متحده آمريکا نخواهند داشت.»


  • «ايران مهمترين کشور در دنيا است که از تروريسم حمايت می کند و فعاليت های ايران امنيت تمامی کشورهای جهان را تهديد می کند.»
جرج بوش

رييس جمهوری آمريکا از کشورهای عرب متحد اين کشور خواست تا همراه ايالات متحده با خطر ايران «پيش از آنکه بسيار دير شود» مقابله کنند.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای بوش در ادامه سخنان خود اصلاحات دمکراتيک در کشورهای عربی حاشیه خليج فارس را ستود.


آقای بوش از رهبران کشورهای عربی خواست تا از دولت عراق حمایت کرده و به صلح میان فلسطین و اسرائیل کمک کنند.


آقای بوش در این مورد گفت:« هنوز رهبران هر دو طرف باید تصمیمات دشواری بگبرند ولی زمان فرا رسیده است تا در سرزمین مقدس فلسطینی ها و اسرائیلی ها در کنار هم در صلح زندگی کنند.»


رييس جمهوری آمريکا اين سخنان را در هتل سه ميليارد دلاری «ايمراتز پاليس» بيان کرده است.


بازديد از ناوگان پنجم نيروی دريايی آمريکا


رييس جمهوری آمريکا پیشتر در اوایل روز يکشنبه از ناوگان پنجم نيروی دريايی اين کشور در بحرين بازديد کرد و با فرمانده اين ناوگان درباره تهديد اخير قايق های سپاه پاسداران عليه ناوهای آمريکايی گفت و گو کرد.


واشينگتن می گويد که سه کشتی جنگی متعلق به ناوگان پنجم نيروی دريايی آمريکا، روز ششم ژانويه از سوی قايق های گشتی سپاه پاسداران تهديد به انفجار شده اند.


دولت ايران اين ادعا را «ساختگی» می داند.


دانا پرینو، سخنگوی کاخ سفيد که با بوش در خاورميانه به سر می برد به خبرنگاران گفت: فرمانده ناوگان پنجم نيروی دريايی آمريکا، واقعه تهديد از سوی قايق های سپاه را «بسيار جدی» می داند.


جرج بوش در آغاز سفرش به خاورميانه در اسرائيل گفت: ايران در صورت حمله به نيروی دريايی آمريکا با يک «نبرد جدی» روبرو خواهد شد و همه گزينه ها در اين زمينه بر روی ميز است.


XS
SM
MD
LG