لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۳

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی، از اعدام دو نفر در زندان اصفهان خبر داده است.
روزنامه اعتماد ملی، از اعدام دو نفر در زندان اصفهان خبر داده است.

روزنامه های اصلاح طلب و از جمله روزنامه آفتاب يزد متن قطعنامه را به عنوان تيتر نخست خود منتشر کرده اند.


روزنامه های نرديک به دولت از جمله روزنامه رسالت صدور قطعنامه جديد شورای امنيت سازمان ملل را مورد انتقاد قرار داده اند.


انتقاد از قطعنامه


رسالت در همين خصوص اظهارات محمود احمدی نژاد را در اين خصوص منعکس کرده و از قول وی نوشته هر قطعنامه سیلی به سوی خود شورای امنيت سازمان ملل است و تاکيد کرده که «برخورد ما با قطعنامه سوم همانند گذشته است.»


مقتدا صدر در تهران بستری شد


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت در خبری کوتاه از بستری شدن مقتدا صدر، يکی از متحدان جمهوری اسلامی و ریيس يک گروه شبه نظامی در عراق، در يک بيمارستان در تهران خبر داده است.


اين روزنامه اين خبر را به نقل از يک راديوی کردستان عراق منتشر کرده اما نوشته «مقتدا صدر رهبر گروه های شيعه جنوب عراق به دليل مسموميت ناشی از خوردن ماده سمی که در غذايش وجود داشته، در يکی از بيمارستان های تهران بستری شده است.»


به نوشته روزنامه دولتی ايران« مقتدا صدر چند روز پيش به صورت محرمانه و بدون اطلاع رسانه های خبری برای معالجه به ايران انتقال يافته و خبر مسموميت مقتدا صدر به طرفداران وی بازگو نشده است.»


وثيقه ۳۰۰ ميليونی برای يک دانشجو


روزنامه اعتماد از صدور وثيقه ۳۰۰ ميليونی برای يک دانشجوی بازداشت شده خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، قرار بازداشت بهروز کريمی زاده از فعالان دانشجويی دانشگاه تهران، که ۱۲ آذرماه بازداشت شده بود به ۳۰۰ ميليون تومان وثيقه تبديل شده است.


وکيل اين دانشجوی زندانی که بيش از سه ماه است در بازداشت به سر می برد، به روزنامه اعتماد گفته«تقاضای خانواده کريمی زاده برای کاهش اين قرار مورد موافقت قرار نگرفته و اين در حالی است که آنها توانايی تامين اين قرار را ندارند. وی همچنين گفته که مقامات قضایی اتهام اين دانشجوی زندانی را اقدام عليه امنيت داخلی عنوان کرده اند.


وزیر ارشاد هشدار می دهد


روزنامه کيهان هشدار وزير ارشاد به رسانه ها را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه صفار هرندی طی يک هشدار انتخاباتی آغاز تبليغات مجلس هشتم به رسانه ها و مطبوعات، گفته است «از انتشار مطالب غيرواقعی بپرهيزند.»


وزير ارشاد در عين حال به رسانه ها توصيه کرده که از انتشار مطالب مربوط به کانديداهای انتخاباتی خودداری کرده و به جای آن در مورد شرايط«نماينده اصلح مطالبی» را منتشر کنند.


اعتراض ۲۰۰ تن از پزشکان و دانشجويان پزشکی


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داده که بيش از ۲۰۰ تن از پزشکان و دانشجويان پزشکی اهواز با امضای نامه ای خطاب به وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکی«به تصميم اتخاذ شده توسط وی مبنی بر ايجاد سهميه غيرقانونی و غيرمنطقی برای «مديران» در آزمون دستياری اعتراض کرده اند.»


به نوشته اين روزنامه « امضا کنندگان اين نامه ضمن اشاره به پيامدهای خطرناک اين تصميم برای حيات و سلامت مردم اين تعميم را مخالف با عدالت اعلام کرده و« آن را موجب سرخوردگی انفعال و ياس پزشکان با صلاحيت و واجد مراتب علمی در آينده دانسته اند.»


محاکمه ۱۱ مولوان ايرانی


روزنامه تهران امروز از محاکمه ۱۱ مولوان ايرانی به اتهام ورود غير قانونی به آب های يمن در اين کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، مقام های جمهوری يمن اعلام کرده اند که اين ۱۱ ملوان همچنان در بازداشت به سر می برند و محاکمه آنها در هفته آينده بعد از تکميل روند تحقيقات و بازجويی ها برگزار خواهد شد.


اواسط ماه فوريه، گارد ساحلی يمن حين گشت زنی در استان جنوب شرقی المهره در آب های ساحلی خود در دريای عرب، يک کشتی کوچک ايرانی را که حامل ۱۱ نفر بود بازداشت کردند.مقام های يمنی پيشتر جمهوری اسلامی را به کمک های تسليحاتی و مالی از يک گروه شيعه مخالف در اين کشور متهم کرده بودند.


اعدام دو نفر در زندان اصفهان


روزنامه اعتماد ملی، از اعدام دو نفر در زندان اصفهان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، اين دو نفر که يک جوان ۲۴ ساله به نام اکبر و ديگری يک افغان ۲۶ ساله به نام ميرزا بودند به اتهام قتل در ۱۹ و ۲۰ سالگی به اعدام محکوم شده بودند، که بامداد روز گذشته هر دو در زندان مرکزی اصفهان اعدام شدند.


اعتماد ملی در عين حال از قول غلامرضا انصاری ریيس کل دادگستری استان اصفهان نوشته «دستگاه قضايی برابر قانون به شدت با متجاوزين و متعرضين به جان و مال و نواميس برخورد کرده، و قاطعانه احکام صادره از سوی محاکم را در خصوص اينگونه افراد را به اجرا خواهد گذاشت.»


ايران پس از چين از نظر تعداد اعدام در رتبه دوم قرار دارد، و اجرای روز افزون حکم اعدام در ايران مورد انتقاد مجامع بين المللی قرار گرفته است.


XS
SM
MD
LG