لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۶

نسخه کامل فیلم‌های آمریکایی، به زودی در «یوتیوب»


«یوتیوب»، بزرگترین وب‌سایت پخش‌کننده فیلم در جهان، به زودی نسخه کامل و بلند فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بایگانی‌شده «مترو گلدوین مه‌‌یر» را در وب‌سایت خود و برای عموم تماشاگران سراسر جهان نمایش خواهد داد.


«یوتیوب» که بر اساس قوانین حق مولف و مصنف (کپی رایت) اجازه پخش نخسه کامل فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، سریال‌های تلویزیونی و شبیه این‌ها را ندارد، برای اولین بار دست به چنین اقدامی می‌زند.



اقدامی که با امضای یک قرارداد جدید بین «مترو گلدوین مه‌یر» و شرکت «گوگل»، که صاحب اصلی «یوتیوب» است، ممکن می‌شود.


سخنگوی «یوتیوب» به خبرگزاری رویترز گفته است که این اقدام گام دیگری برای بالا بردن سود ناشی از پخش آگهی بر روی این وب‌سایت است.


وب‌سایت «یوتیوب» روزانه میلیون‌ها تماشاچی از سراسر جهان دارد و پخش فیلم‌های بایگانی‌شده «مترو گلدوین مه‌یر» می‌تواند گروه بزرگی از آن‌ها را مجذوب خود کند.


فیلم تاجیکی «رستم و سهراب» از جمله فیلم هایی است که همین الان تماشای آن بر روی «یوتیوب» ممکن است

طرح مشترک «مترو گلدوین مه‌یر» و یوتیوب با پخش قسمت‌هایی از برنامه تلویزیونی «گلادیاتورهای آمریکایی» آغاز می‌شود. برنامه‌ای که بیش از ده سال پیش پخش آن به پایان رسید و نمایش تلویزیونی چند قسمتی بود از رقابت میان ورزش‌کاران غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای.


اما «گلادیاتورهای آمریکایی» تنها آغاز پروژه مشترک و جدید مترو- یوتیوب است. فیلم اکشن «راهب ضد گلوله» از سال ۲۰۰۳ میلادی یا «هفت دلاور» با بازی یول براینر و استیو مک‌کویین از دیگر فیلم‌هایی است که در نوبت پخش قرار دارند.


البته تا به حال شرکت‌های مختلف تهیه‌کننده فیلم، کلیپ‌های کوتاهی از فیلم‌های‌شان را بر روی یوتیوب گذاشته‌اند.


مدتی است که امکان تماشای برخی پویانمایی ها یا انیمیشن ها و نسخه‌های تلویزیونی یا سینمایی مانگاهای ( کمیک استریپ) ژاپنی هم از یوتیوب وجود دارد؛ هر چند این کلیپ‌ها تقریبا در همه موارد کوتاه و معمولا ده دقیقه ای هستند.


در مورد پویانمایی‌ها هم همین قاعده رعایت می‌شود با این تفاوت که هر فیلم یا سریال به قسمت‌های کوچک‌تر ده دقیقه‌ای تقسیم می‌شود. به هرحال «مترو گلدوین مه‌یر» کار را برای تماشای نسخه‌های بلند فیلم راحت‌تر می کند؛ البته با کمک «یوتیوب» و در حالی که در طول نمایش فیلم مجبوریم آگهی هم تماشا کنیم.


XS
SM
MD
LG