لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۴

چهارمین روز حمله به غزه؛ جلسه اضطراری اروپا


حملات هوایی اسرائیل به غزه وارد چهارمین روز شد. (عکس: Afp)
حملات هوایی اسرائیل به غزه وارد چهارمین روز شد. (عکس: Afp)

هواپيماهای اسرائيل در چهارمین روز حمله خود به غزه، اهداف جديدی را در این منطقه ، از جمله ساختمان های دولتی حماس را بمباران کردند و اتحاديه اروپا نیز اعلام کرد که روز سه شنبه نشستی اضطراری برای کمک رسانی به غزه برگزار می کند.


به گزارش خبرگزاری آلمان، منابع فلسطينی اعلام کرده اند که بر اثر حملات هوايی اسرائيل روز سه شنبه ده نفر در غزه کشته شده اند.


اين خبرگزاری گزارش می دهد که يکی از سخنگويان ارتش اسرائيل در تل آويو اعلام کرده که نيروهای اين کشور روز سه شنبه ۳۰ هدف را در نوار غزه بمباران کرده اند.


اهود باراک وزير دفاع اسرائيل از «جنگی تمام عيار» سخن گفته است.


اسرائيل از روز شنبه حملات هوايی خود به غزه را آغاز کرد و تاکنون دست کم ۳۵۰ نفر جان خود را از دست داده و بيش از ۱۴۰۰ نفر زخمی شده اند.


اسراييل هدف خود از حمله عليه غزه را متوقف کردن راکت پرانی شبه نظاميان غزه می داند و می گويد حملات شبه نظاميان را تهديدی برای امنيت شهروندان محسوب ميشوند


در همين حال حماس از اواخر روز دوشنبه پرتاب راکت به خاک اسرائيل را شدت بخشیده و بيش از ۸۰ راکت به داخل مرزهای اين کشور پرتاب کرده و موجب کشته شدن دو اسرائيلی شده است.


ادامه حملات هوايی به غزه موجب شده که کمک های سازمان ملل به مردم اين منطقه متوقف شده و مقامات پزشکی غزه می گويند که بيمارستان های غزه با کمبود شديد دارو و وسايل پزشکی روبروند.


در همين رابطه وزيران خارجه ٢۷ کشور عضو اتحاديه اروپا، سه شنبه، برای بررسی بحران غزه، نشستی اضطراری در پاريس برگزار می کنند.


بنابر گزارشها، در جلسه امروز، راه های ارسال کمک های انساندوستانه به ساکنان باريکه غزه، مورد بررسی قرار ميگيرد. ارسال اين کمک ها مستلزم برقراری آتش بس ميان اسرائيل و حماس خواهد بود.


وزارت امور خارجه فرانسه در بيانيه ای اعلام کرد که آن کشور همراه با اتحاديه اروپا تلاش خواهد کرد که به اتفاق سازمان ملل، راهی برای حل بحران موجود در غزه بيابد.


XS
SM
MD
LG