لینک‌های قابلیت دسترسی

logo-print
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ تهران ۰۰:۱۰ - ۳ دسامبر ۲۰۱۶

گزارش روزانه اينترنت: بازي خانواده سيمز اينترنتي مي شود


بهنام ناطقي (نيويورك) بهنام ناطقي (راديوآزادي):مروز در گزارش ااينترنت قمار 300 ميليون دلاري شرکت الکترونيکز آرتز براي اينترنتي کردن بازي کامپيوتري خانواده سيمز کريسمس امسال، علاقمندان بازي سيم SIM ، موفق ترين بازي کامپيوتري، ورسيون جديد اين بازي، يعني سيم چهار را در بازار نخواهند ديد. شرکت معظم الکترونيک آرتز، ناشر مجموعه بازي هاي سيم، تصميم گرفت انتشار ورسيون جديد بازي سيم را يک سال عقب بياندازد تا بتواند توجه خريداران را به ورسيون بازي خانواده سيم متمرکز کند که قرار است تا چندماه ديگر اينترنتي شود. بازي هاي سيم، ار قديمي ترين بازي هاي کامپيوتري هستند که با موفقيت خود دو پيش فرض بازار بازي هاي کامپيوتري را در هم شکستند. عموما وقتي از بازي هاي کامپيوتري صحبت مي شود، چند نوع بازي به ذهن متبادر مي شود، يکي بازي هائي که براساس ورزش هائي مثل فوتبال و فوتبال آمريکائي و بيس بال درست شده اند و ديگر بازي هاي خشونت آميزي که در آنها کاربران در فضاي مجازي با انواع موشک و هواپيما و بمب و تفنگ به جنگ همديگر مي روند. در بازي هاي سيم، از صحنه هاي خشونت و کشت و کشتار خبري نيست. در اين بازي ها، کاربرها در واقع نقش برنامه ريزهاي شهري و معماران شهرساز را بر عهده مي گيرند و فرصت مي يابند. در اين بازي ها که بازي هاي خدائي موسوم هستند، کاربر مي تواند تاثير تصميم هاي شهري را بر اقتصاد و زندگي تجربه کند. شهرهاي مجازي که در بازي هاي سيم ساخته مي شوند، مثل شهرهاي دنياي واقعي، با مشکلاتي مثل افزايش جمعيت، بودجه براي انواع خدمات، از جمله بيمارستان و مدرسه و تصميم هاي دشواري مثل حمايت از صنايع داخلي يا مراوده بازرگاني باشهرهاي ديگر مواجه هستند و بازيگرها، علاوه بر سرگرمي، به درکي از سياست در ملموس ترين شکل آن دست پيدا مي کنند. تاکنون ميليون ها نسخه از سه ورسيون جديد اين بازي ها به فروش رسيده است و ملحقات و ضمائم آنها، که طرح هاي جديد شهر و موسسات شهري را به بازيگران عرضه مي کند، در سايت هاي اينترنتي عرضه مي شوند. يکي از آخرين بازي هاي موفق مجموعه سيم، بازي خانواده سيم يا سيمز است SIMS که کاربران را خداي زندگي شخصيت هائي مي سازد که خلق مي کنند. در اين بازي ها، کاربران امکان مي يابند زندگي اعضاي يک خانواده را رهبري کنند، شخصيت هاي خود را لباس بپوشانند، سرکار بفرستند، با مشکلات روابط عاطفي و اداري آنها سرو کار پيدا کنند و شاهد عواقب تصميم هائي باشند که براي شخصيت هاي بازي مي گيرند: مثلا تحصيلات بيشتر ممکن است او را از عشق محروم کند اما در اداره سبب پيشرفت او شود يا معاشرت مي تواند در دوست يابي براي شخصيت موثر باشد. اين بازي ها، که نوعي تقليد زندگي در جهان مجازي هستند، دختران و پسران و بزرگسالان را به يک اندازه جلب مي کنندو از اين نظر، دامنه محبوبيت آنها از بازي هاي ديگر کامپيوتري که بيشتر براي نوجوانان پسر که بازي هاي ورزشي، مسابقات اتوموبيل راني و جنگي رادوست دارند، جلب مي کنند. محبوبيت بازي هاي سيم سبب شده است که شرکت الکترونيک آرتز، برخلاف ساير شرکت هاي توليدکننده نرم افزار و سخت افزار کامپيوتر در اين شرايط ناگوار بازار، همچنان سودآور باشد و ارزش سهام خود را حفظ کند. شرکت الکترونيک آرتز Electronic Arts، که علاوه بر بازي هاي سيم، بازي هاي ديگري بر اساس رمان ها و فيلم هاي پرفروش مثل Harry Potter و Lord of the Rings به بازار داده است، با منتقل کردن بازي خانواده سيم به اينترنت مي خواهد قمار تازه اي را شروع کند که نه تنها براي اين شرکت، بلکه براي صنعت بازي سازي کامپيوتري نقطه عطفي خواهد بود. اين قمار تازه اقتصادي، که شرکت الکترونيک آرتز براي آن 300 ميليون دلار سرمايه گذاري کرده است، در صورتي مي تواند موفق شود که، بنا به گفته کارشناسان، ماهانه 250 هزار نفر را به خود جلب کند. بازيگران بايد براي اين بازي به روي اينترنت، ماهي 10 دلار آبونمان پرداخت کنند. آقاي John S. Riccitiello رئيس شرکت الکترونيک آرتز ديروز در مصاحبه اي گفت که بازي جديد خانواده سيمز به روي اينترنت با طرح تازه خود قصد دارد علاوه بر بازيکن هاي کهنه کار بازي هاي کامپيوتري، کاربرهاي تازه اي که تجربه قبلي با بازي هاي کامپيوتري ندارند به سايت اين شرکت http://www.ea.com جلب کند

شركت معظم الكترانيك آرتز Electronic Arts، واقع در سن حوزه كاليفرنيا، موفق ترين شركت توليد بازي هاي كامپيوتري، ديروز اعلام كرد كه به جاي به بازار فرستادن چهارمين روايت از بازي سيم SIM قصد دارد كريسمس امسال با صرف 300 ميليون دلار سرمايه، روايت اينترنتي بازي خانواده سيمز SIMS را راه اندازي كند.

در همین زمینه

XS
SM
MD
LG