لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۹

«آمریکا کشتی ایرانی را در دریای سرخ متوقف کرد»


رزمناو آمریکایی
رزمناو آمریکایی
خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نقل از دو مقام وزارت دفاع آمریکا، گزارش کرده است که نیروی دریایی ایالات متحده یک کشتی ایرانی را به ظن حمل جنگ‌افزار برای حماس، بازرسی کرده است.
آسوشیتدپرس، به نقل از یک مقام آمریکایی که نامی از وی برده نشده، می‌افزاید که این کشتی بازرگانی ایرانی با پرچم قبرس حرکت می‌کرده و از سوی یک ناو آمریکایی در دریای سرخ متوقف شده است.

همچنین یک مقام دیگر آمریکایی به این خبرگزاری گفته است که نظامیان آمریکایی با اجازه خدمه ایرانی به داخل این کشتی رفته و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آن را بازرسی کرده‌اند.

بر پایه همین گزارش، در بازرسی از این کشتی شماری گلوله توپ پیدا شده است اما از آنجا که حماس از توپ استفاده نمی‌کند مشخص نیست مقصد این مهمات کجا بوده است.
استفانی موردک، یک سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در بحرین، به آسوشیتدپرس گفته است که درباره این گزارش هیچ نظری ندارد.
این مقام آمریکایی به آسوشیتدپرس گفت: «چیزهای بسیاری است که ما هنوز نمی‌دانیم. دانستن آنها چند روزی به درازا می‌کشد.»

با این حال استفانی موردک، یکی از سخنگویان ناوگان پنجم آمریکا در بحرین، به آسوشیتدپرس گفته است که درباره این گزارش هیچ نظری ندارد.

آسوشیتدپرس در ادامه، به نقل از دو مقام وزارت دفاع آمریکا، می‌افزاید که این کشتی پس بازرسی نیروهای آمریکایی، اجازه یافته است به سفر خود ادامه دهد.

به گفته این مقام آمریکایی: «دلیلی نبود که ما کار دیگری انجام دهیم؛ فقط یک کشور دیگر را در جریان قرار دادیم و از آنها خواستیم، اگر می‌خواهند، این کشتی را دوباره در بندر بازرسی کنند.»

جمهوری اسلامی ایران هنوز به این گزارش واکنشی ابراز نکرده است.

ایران از جمله حامیان گروه حماس است و در جریان بحران اخیر غزه، مقام‌های بلندپایه ایرانی با سران حماس در سوریه دیدار و گفت‌وگو کردند.
XS
SM
MD
LG