لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۰

خبرساز شدن مسابقه فوتبال بین دختران و پسران در ایران


برگزاری یک مسابقه تمرینی بین تیم فوتبال بانوان استقلال و تیم نوجوانان پسر این باشگاه، بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌های ایران داشته و به واکنش برخی مقام‌های ورزشی منجر شده است.


این مسابقه تمرینی روز سه‌شنبه گذشته و در ورزشگاه مرغوبکار تهران انجام شده بود و به گزارش خبرگزاری مهر، پس از دستور پیگیری سازمان تربیت بدنی «برخورد شدیدی با متخلفان» شده است.

مهر همچنین گزارش کرده است که شماری دیگر از مسئولان ورزش ایران، از جمله معاون فرهنگی، حقوقی و امور مجلس سازمان تربیت بدنی، به برگزاری این بازی اعتراض کرده‌اند.


به گفته عبدالرضا ساور، معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی، «گزارش حاصل از این ماجرا بررسی و با مشخص کردن نوع تخلف خاطیان، اقدامات بعدی ما را در پی خواهد داشت.»

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال نوجوانان استقلال روز سه‌شنبه در دیداری دوستانه به مصاف تیم بانوان این باشگاه رفت و موفق به شکست ۷ برصفر این تیم شد


ورزشگاه مرغوبکار تهران پیش از این محل تمرین تیم فوتبال استقلال بود و در این فصل به تمرین تیم‌های پایه این باشگاه اختصاص یافت. مسئولیت این ورزشگاه با علیرضا منصوریان، بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه است.


علیرضا منصوریان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در این باره گفت: «من روز سه‌شنبه در ورزشگاه مرغوبکار حضور نداشتم و شنیدم که چنین اتفاقی رخ داده است. اما با بررسی موضوع باخبر شدم که ماجرا این طور که بیان شده نبوده است.»


به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال نوجوانان استقلال روز سه‌شنبه در دیداری دوستانه به مصاف تیم بانوان این باشگاه رفت و موفق به شکست ۷ برصفر این تیم شد.


سعدیه نادرپور، مربی تیم بانوان استقلال، نیز با تکذیب انجام شدن چنین مسابقه‌ای، گفت که «تنها تداخل زمان تمرین بود.»


اما به گزارش ایسنا عبدالرضا ساور، معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی، گفته است کرد: «ما همیشه تأکید داریم در ساعاتی که بانوان مسابقه دارند، هیچ مردی به محل بازی وارد نشود.»


مهر همچنین گزارش کرده است که اهالی اطراف ورزشگاه مرغوبکار، از این مسابقه عکس و فیلم تهیه کرده‌اند.


امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل استقلال و از افراد نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی، در واکش به این مسابقه به خبرگزاری ایسنا گفت: «اگر صحت داشته باشد بشدت با خاطیان برخورد می‌کنیم. با کسی تعارف نخواهیم داشت و در رابطه با برخورد توصیه‌ای را هم نمی‌پذیریم. باید برای صحت این اتفاق، بررسی‌های لازم انجام گیرد.»


از سوی دیگر خبرگزاری فارس به «تنش‌های بین امیررضا واعظی آشتیانی و علیرضا منصوریان» اشاره کرده و پیش‌بینی کرده است وقوع این جریان به پررنگ‌تر شدن این تنش و به برکناری منصوریان و خرمگاه منجر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG