لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۵

نتانیاهو: حماس و حزب‌الله به نمایندگی از ایران با اسرائیل می‌جنگند


بنیامین نتانیاهو بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، بخت اول برای تصاحب عنوان نخست‌وزیری در اسرائیل است.
بنیامین نتانیاهو بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، بخت اول برای تصاحب عنوان نخست‌وزیری در اسرائیل است.
بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب دست راستی لیکود اسرائیل، حماس را بازوی جمهوری اسلامی ایران نامید و «سوگند» خورد که این سازمان را سرنگون کند.

آقای نتانیاهو روز چهارشنبه در کنفرانس سالانه امنیت اسرائیل گفت: «ایران بزرگ‌ترین خطر برای اسرائیل، و حماس و حزب الله دو بازوی تروریستی آن هستند که به نیابت از ایران با اسرائیل می‌جنگند».

سخنان رهبر حزب لیکود در حالی ایراد شده است که تا برگزاری انتخابات پارلمانی در اسرائیل تنها یک هفته باقی مانده است. انتخاباتی که در صورت اقبال شهروندان اسرائیل به حزب لیکود می‌تواند بنیامین نتانیاهو را راهی دفتر نخست وزیری اسرائیل کند.

در حال حاضر بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها بنیامین نتانیاهو بخت اول برای تصاحب عنوان نخست وزیری در اسرائیل است.

رهبر حزب لیکود روز پنج‌شنبه در کنفرانس سالانه امنیت اسرائیل که به میزبانی مرکز مطالعات هرتسلیا برگزار شده بود همچنین گفت: «ارتباط بین افراط گرایی مذهبی، ترور و جنگ‌افزار هسته‌ای خطر جدیدی است که پیش و بیش از همه متوجه اسرائیل است و مهم‌ترین و جدی‌ترین چالشی است که اسرائیل از زمان اعلام موجودیت در سال ۱۹۴۸ با آن روبه‌رو بوده است».

رهبر لیکود ایران را عامل اصلی تأسیس حماس و حمایت از آن نامید و گفت: «رژیم ایران به حماس راکت و پول می‌دهد و پشتوانه سیاسی و نظامی آن است».

وی گفت: «برای از بین بردن خطر حملات راکتی از غزه چاره‌ای جز آن نیست که این بازوی رژیم ایران در غزه را قطع کنیم و حماسستان ایرانی را در کنار خاک اسرائیل ریشه‌کن سازیم».

آقای نتانیاهو همچنین موشک ماهواره‌بر ایران را که روز دوشنبه با استفاده از آن ماهواره امید به فضا فرستاده شد، «خطری برای اروپا» نامید.

وی گفت: «هنگامی که موشکی می‌تواند ماهواره را به فضا بفرستد، برای هدف قراردادن پایتخت‌های اروپایی نیز به آسانی قابل استفاده است».
رییس حزب لیکود مدعی شد: «اگر ایران به توان هسته‌ای نیز برسد، می‌تواند موشک قاره‌پیما را به کلاهک اتمی مجهز کرده و با آن بخش‌های وسیعی از جهان را هدف قرار دهد».

بنیامین نتانیاهو همچنین در مورد مذاکرات احتمالی دولت اوباما با ایران گفت که در دو دیدار رو در رویی که با باراک اوباما داشته از او خواسته است که مذاکرات با تهران را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران موکول کند؛ چرا که، به گفته او، مذاکرات قبل از انتخابات ایران به احمدی‌نژاد کمک می‌کند.

آقای نتانیاهو هفته گذشته نیز در اجلاس سالانه اقتصادی داووس، بحران مالی جهانی را کم‌خطرتر از پیامدهای جهانی برنامه‌های هسته‌ای ایران خوانده بود.

با این حال افرائیم هلوی، رئیس پیشین موساد، می‌گوید که حزب لیکود در بزرگ جلوه دادن خطرات ناشی از ایران به شدت اغراق می‌کند.

آقای هلوی، که از این رفتار بشدت خشمگین است، به رادیوی اسرائیل گفته است که افراط گرایی لیکود وی را می‌ترساند و افزوده است: «اسرائیل باید دنبال راهکارهایی برای نزدیک شدن به ایران باشد.»
XS
SM
MD
LG