لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۵

میرصیافی، وبلاگ نویس ایرانی زندانی شد


امیدرضا میر صیافی
امیدرضا میر صیافی
امیدرضا میرصیافی، نويسنده وبلاگ روزنگار، که پیش از این به اتهام «توهين به مسئولان و همچنين تبليغ عليه نظام» ، به دو سال و نيم زندان محکوم شده بود، روز شنبه بازداشت و به زندان فرستاده شد.
امید میرصیافی پیش از این یک بار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ دستگیر شده بود و پس از ۴۱ روز زندان با قید وثیقه آزاد شد.
شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران، در دوازدهم آبانماه سال جاری اين وبلاگ‌نويس را به اتهام تبليغ عليه نظام به شش ماه حبس تعزيری و به اتهام توهين به آيت الله خمينی و آيت الله خامنه ای به دو سال حبس تعزيری محکوم کرد.
سازمان گزارشگران بدون مرز که مقر آن در پاریس است ، پس از محکومیت میرصیافی با صدور بيانيه‌ای خواهان آزادی این وبلاگ‌نویس شده بود.
رضا معينی، مسئول بخش ایران سازمان گزارشگران بدون مرز دراین باره به رادیو فردا گفت: «بيانيه گزارشگران بدون مرز بر دو نکته مشخص در رابطه با اين وبلاگ نويس تاکيد دارد: يکی اينکه محکوميت بسيار سنگين است يعنی در هر دو محکوميت چه توهين به مقامات ومقدسات و چه تبليغ عليه نظام، حداکثر مجازات را قاضی تعيين کرده است.»
وی افزود: «سازمان گزارشگران بدون مرز خواهان لغو اين مجازات و محکوميت شده است؛ و خواستار آن شده است تا از آنجا که اين وبلاگ نويس صرفأ نظر خود را ابراز کرده است، از اميد رضا مير صيافی از ايشان برائت شود.»
اميدرضا مير صيافی، خود در گفت‌وگو با سازمان گزارشگران بدون مرز گفته است که وی يک وبلاگ نويس فرهنگی است و نه سياسی.
سازمان گزارشگران بدون مرز نيز می گويد که بيشتر مطالب منتشر شده در وبلاگ روزنگار، در بردارنده موضوعات فرهنگی همچون موسيقی سنتی ايران بوده است.
مسئول بخش ایران سازمان گزارشگران بدون مرز تاکید می‌کند که «تنها چند مطلب از آنچه که ميرصيافی در وبلاگ خود آورده طنزآلود بوده و قصد توهين به کسی را نداشته است.»
XS
SM
MD
LG