لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۸

دو وب‌سايت هوادار خاتمی فيلتر شد


محمد خاتمی
محمد خاتمی
گزارش‌ها از تهران حاکيست دو وب‌سايت «ياری» و «ياری نيوز» که از مبارزات انتخاباتی محمد خاتمی برای رياست جمهوری ايران حمايت می‌کنند فيلتر شده‌اند.

بنا بر اعلام سايت ياری نيوز، اين وب‌سايت که پايگاه خبری طرفداران محمد خاتمی، رئيس جمهور پيشين ايران و نامزد جناح اصلاح‌طلب در انتخابات آينده رياست جمهوری، است روز شنبه فيلتر شده است.

به گزارش اين وب‌سايت، فيلتر شدن ياری نيوز از پيش ‌از ظهر روز شنبه در ISP های متعدد اينترنتی آغاز شده است.

در همين باره داريوش قنبری، سخنگوی فراکسيون خط امام در مجلس شورای اسلامی، با ابراز تاسف از فيلتر شدن پايگاه خبری ياری، فيلترينگ اين سايت را از سوی آن چه «جريان اقتدارگرا» خواند نشانه قصد آنها برای «محدود کردن خاتمی» عنوان کرد.

در همين حال عليرضا جوانفکر، مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد، در اين مورد اعلام کرد که دولت نهم و شخص او اطلاعی از فيلتر شدن سايت ياری ندارند. وی افزوده است که اگر فيلترينگ ياری قانونی بوده، «اشکالی به آن وارد نيست».

فيلترينگ این وب‌سایت‌ها در حالی صورت می‌گيرد که محمد خاتمی روز جمعه در دومين کنگره سراسری انجمن اسلامی معلمان در تهران اولين سخنرانی عمومی خود را بعد از اعلام کانديداتوری ايراد کرد.

وی با انتقاد تلویحی از محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، گفت: «چه کسانی می‌توانند مدعی باشند که ادامه‌دهنده نام شهيد بزرگی چون رجايی هستند و آيا گاهی اهانت نيست که از کسانی رفتارهايی سر می‌زند که درست بر خلاف روش، رويه و شخصيت و هويت شهيد بزرگی مثل رجايی است، اما خود را منتسب به رجايی بداند؟»

فیلترینگ سایت‌ها و وبلاگ‌های فارسی‌زبان در چند ماه گذشته در ایران تشدید شده است.

عبدالصمد خرم‌آبادی، مشاور قضايی دادستان کل جمهوری اسلامی، روز ۲۷ آبان‌ماه اعلام کرد در ايران بيش از پنج ميليون سايت اينترنتی به دليل «مطالب غيراخلاقی و ضداجتماعی» مسدود شده‌اند.

فيلترينگ سايت‌ها و وبلاگ‌ها در ايران از سال ۱۳۸۰ و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود و نمايندگانی از وزارت اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سيما، سازمان تبليغات اسلامی و دبيرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در «کميته تعيين مصاديق» فيلترينگ عضويت دارند.
XS
SM
MD
LG