لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۲

دادسرای تهران: رکسانا صابری در چند روز آينده آزاد می‌شود


رکسانا صابری، ۳۱ ساله، شش سال قبل برای فعاليت های خبری به ايران رفت
رکسانا صابری، ۳۱ ساله، شش سال قبل برای فعاليت های خبری به ايران رفت

معاون امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران روز جمعه گفت که رکسانا صابری، خبرنگار ايرانی-امريکايی که از يک ماه پيش در بازداشت به سر می‌برد طی روزهای آينده آزاد می‌شود.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ایسنا، حسن حداد، معاون امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با اشاره به اين که پرونده رکسانا صابری در شعبه دوم بازپرسی مطرح است گفت: «تحقيقات از وی به عمل آمده و ظرف چند روز آينده آزاد خواهد شد».


حسن حداد در حالی خبر آزادی رکسانا صابری را در روز های آينده اعلام کرده است که روز پنجشنبه هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، بارديگر خواستار آزادی اين خبرنگار شده بود.


هيلاری کلينتون همچنين روز چهارشنبه به بخش خبری شبکه تلويزيونی «ای‌بی‌سی» گفته بود که «از تمام ابزارهای موجود برای بازگرداندن رکسانا صابری بهره خواهد گرفت».

رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی -آمریکایی که از یکماه پیش در بازداشت به سر می برد.


رضا صابری، پدر رکسانا صابری، هفته گذشته به راديو «آن.پی. آر» گفته بود که دخترش در دهم فوريه از نقطه نامعلومی تماس گرفته و گفته است که در بازداشت به سر می برد.


رکسانا صابری، ۳۱ ساله، شش سال قبل برای فعاليت های خبری به ايران رفت و با مجوز دولت ايران به خبر رسانی برای راديو «آن. پی. آر» و ديگر رسانه های خارجی مشغول بوده است.


اين در حالی است که حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، در واکنش به بازداشت اين خبرنگار ايرانی-آمريکايی گفته بود: فعاليت های رکسانا صابری از از سال ۸۵ ۱۳ غيرمجاز بوده است.


آقای قشقاوی همچنين افزوده بود که کارت خبرنگاری اين خانم از سال ۱۳۸۵ به وزارت ارشاد مسترد شده و او مجوز لازم برای دريافت اخبار و اطلاعات را نداشته است.

از سوی ديگر پدر رکسانا صابری هفته گذشته درباره دلایل دستگيری فرزندش گفته بود: رکسانا در آخرين گفت‌وگوی تلفنی به وی گفته بود که فردی به او بطری شرابی فروخته و سپس اين موضوع را گزارش کرده و همين امر منجر به دستگيری او شده است


رکسانا صابری از پدری ايرانی و مادری ژاپنی در داکوتای شمالی در آمريکا متولد شده و در سال ۱۹۹۷ به دليل موفقيت‌های ورزشی و هنری خود به عنوان دختر شايسته ايالت داکوتای شمالی انتخاب شد.

XS
SM
MD
LG