لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۷

علی دایی برکنار شد


علی دایی
علی دایی
علی دایی از سمت سر مربی گری تیم ملی فوتبال ایران، پس از شکست این تیم در مقابل عربستان در تهران برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی دانشجویان ایران، ایسنا، «پس از فشار مردم و اعتراض‌های عمومی و همين طور کم شدن شانس ايران در راه صعود به مرحله‌ی بعدی اين مسابقات، فدراسيون فوتبال نسبت به برکناری سرمربی نامدار تيم ملی ايران اقدام کرد.»

پیشتر خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، و خبرگزاری نیمه رسمی فارس نیز خبر برکناری علی دايی را از سمت مربی گری تيم ملی ايران اعلام کردند.

خبرگزاری ایسنا افزود که «نام جانشين علی دايی در تيم ملی فوتبال ايران هنوز به صورت قطعی مشخص نيست اما، رايزنی فدراسيون فوتبال در اين راستا ادامه دارد.»

در همین حال علی کفاشیان،رئيس فدراسيون فوتبال ایران به خبرگزاری فارس گفت: «در اين وضعيت حساس از ميان مربيان ايراني كه شناخت خوبي از فوتبال كشور دارند يكي را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب كنيم. چند گزينه مد نظر ما است كه در جلسه امروز بررسي مي‌كنيم. افشين قطبي يكي از گزينه هاي هدايت تيم ملی ايران است اما تاكنون تماسي با وي نداشتيم. »

پيشتر علی دايی پس از باخت تيم ملی ايران در مقابل عربستان به خبرگزاری ها گفت: «اين مساله به رسانه ها مربوط نمی شود زيرا آن ها در اين خصوص نمی توانند تصميم گيری کنند. وی در اين ارتباط توضيح بيشتری نداد.»

وی همچنين گفت سرمربی تيم ملی تاکيد کرد: «اين شکست علی دايی است بازيکنان تيم ملی هيچ وقت نمی بازند.»

وی در خصوص عقب کشيدن بازيکنان تيم ملی بعد از به ثمر رسيدن گل ايران نيز گفت: «متاسفانه اين طبيعت تيم ماست بزرگتر ها بايد بازی را حفظ می کردند اما آنها به هيچ وجه نتوانستند اين وظيفه را به خوبی انجام دهند.»

تيم ملی ايران روز شنبه در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران، مقابل عربستان با نتيجه دو بر يک شکست خورد تا با شش امتياز از پنج بازی در رتبه چهارم جدول قرار گيرد. با اين شرايط کار صعود تيم ملی به جام جهانی دشوار شده است.

اکنون در فاصله سه بازی تا پايان راه، ايران يک بازی در تهران با امارات دارد و پيش و بعد از آن، بازی هايی در پيونگ يانگ و سئول.
XS
SM
MD
LG