لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۹

کره شمالی: تحریم به منزله اعلان جنگ است


شورای امنیت سازمان ملل متحد کره شمالی را به خاطر آزمایش موشکی اخیر محکوم کرده است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد کره شمالی را به خاطر آزمایش موشکی اخیر محکوم کرده است.

کره شمالی اعلام کرد که اعمال هرگونه تحريم و فشار عليه خود را در ارتباط با آزمايش موشکی اخير اين کشور، به معنای اعلان جنگ تلقی خواهد کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، کره شمالی با انتشار اطلاعيه‌ای اعلام کرد که اين کشور آماده توسعه تسليحات هسته‌ای خود و دفاع در مقابل هر گونه اقدامی عليه خود است.

در اين اطلاعيه که روز شنبه از طريق تلويزيون دولتی کره شمالی منتشر شد آمده است: « نيروهای انقلابی جمهوری دمکراتيک خلق کره شمالی همواره آمادگی آن را دارند که برای مجازات کسانی که کمترين تعرضی عليه کره شمالی روا دارند، وارد عمل شوند.»

شورای امنيت سازمان ملل متحد روز دوشنبه کره شمالی را به سبب پرتاب يک فروند موشک در روز پنجم آوريل محکوم کرده بود.

ايالات متحده آمريکا آزمايش موشکی کره شمالی را اقدامی تحريک آميز و مغاير قطعنامه مصوب سال ۲۰۰۶ شورای امنيت خوانده بود که کره شمالی را از آزمايش موشک‌های بالستيک برحذر می‌دارد.

در مقابل کره شمالی می‌گويد، در روز پنجم آوريل يک ماهواره مخابراتی را با موفقيت به فضا پرتاب پرتاب کرده است. بر اساس اعلام منابع آمريکايی محموله موشک کره‌ای هرگز به مدار زمين نرسيده است.

در بيانيه شورای امنيت در محکوميت اقدام کره شمالی در انجام آزمايش موشکی اخير نيز از اين اقدام به عنوان نقض قطعنامه سال ۲۰۰۶ اين شورا نام برده شده و از اين کشور خواسته شده است از انجام آزمايش‌های موشکی ديگر خودداری کند.

در حالی که ايالات متحده آمريکا از تشديد تحريم‌های کره شمالی خبر داده است، در بخش ديگری از اطلاعيه دولت کره شمالی که از تلويزيون دولتی اين کشور پخش شد، آمده است، ارتش خلق کره هر گونه اعمال فشار و تحريم را عليه جمهوری دمکراتيک خلق کره شمالی به منزله رويارويی آشکار و اعلان جنگ عليه اين کشور تلقی می‌کند.

اين اطلاعيه همچنين می‌افزايد که کره شمالی به هيچ يک از توافق‌های صورت گرفته در چارچوب مذاکرات شش جانبه پايبند نخواهد بود و برای توسعه توان دفاعی و قدرت هسته‌ای بازدارنده خود اقدام خواهد کرد.

در اطلاعيه تلويزيون دولتی کره شمالی با اشاره به لی‌ ميونگ‌بک رييس جمهور کره جنوبی همچنين آمده است:« گروه خائنان لی نبايد فراموش کند، که سئول تنها پنجاه کيلومتر از خط تماس نظامی (ميان دو کره) فاصله دارد.»

XS
SM
MD
LG