لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۱

افشين قطبى سرمربى تيم ملى فوتبال ایران شد


فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که افشين قطبى به عنوان سرمربى تيم ملى فوتبال ايران انتخاب شده است.

افشین قطبى، سرمربى پيشين پرسپوليس، پس از كنار كشيدن محمد مايلى كهن، جانشين ۱۵ روزه على دايى، براى سه مسابقه باقى مانده ايران با تيم هاى ملى كره شمالى در پيونگ يانگ، امارات در تهران و كره جنوبى در سئول انتخاب شد.

پيش از اين نيز نام آقای قطبى دو بار به عنوان سرمربى تيم ملى اعلام شده بود كه بار نخست در اسفند ۱۳۸۶ على دايى جاى او را گرفت و حدود دو هفته پيش محمد مايلى كهن جايگزين او شد.

مايلى كهن در پى مسابقه باشگاهى تيم هاى سايپا و استقلال در ليگ برتر ايران، در مقام سرمربى تيم سايپا مورد دشنام و ناسزاى تماشاگران استقلالى و سپس نكوهش مديران باشگاه استقلال و امير قلعه نويى، سرمربى این تيم قرار گرفت.

او كه در گفت و گوى پس از مسابقه به شدت امير قلعه نويى را مورد حمله قرار داده بود، روز شنبه گذشته اطلاعيه اى شديدالحن علیه سرمربى استقلال انتشار داد و او را شعبان بى مخ و هواداران استقلال را نوچه هاى او قلمداد كرد.

از آن جا كه نوك قلم مايلى كهن متوجه اميررضا آشتيانى، مدير عامل استقلال و از نزديكان محمود احمدى نژاد، رييس جمهورى اسلامى بود، از او خواسته شد تا در فدراسيون فوتبال حرف هاى خود را پس بگيرد.

اما بر اساس گزارش های رسیده، پافشارى محمد مايلى كهن و فشارهای وارده برای استعفاى سرمربى تازه انتخاب شده به بركنارى او منجر شد.

هنگامى كه مايلى كهن در ميان نامزدهاى سر مربيگرى و جانشينى على دايى، مورد گزينش قرار گرفت، حشمت مهاجرانى، سرمربى تيم ملى ايران در جام جهانى ۱۹۷۸ به عنوان يكى از مشاوران فدراسيون فوتبال به رسانه هاى ايران اعلام كرد كه افشين قطبى هرگز در فهرست مدعيان سر مربيگرى تيم ملى نبوده است.

پيش از گزينش اخير افشین قطبى، از محمود ياورى و منصور ابراهيم زاده به عنوان مربيان صاحب بخت مربيگرى نام برده شده بود.

آقای قطبى پس از ترك ايران در هفته هاى اوليه ليگ برتر جارى ايران به دوبى رفت و هرگز به تهران بازنگشت.

به هنگام استعفاى او از سرمربيگرى تيم باشگاه پرسپوليس مسائل بسياری مطرح شد و حتى رونامه «تلگراف» چاپ هلند از فرار او به دليل مشكلات فرا فوتبالى گزارش داد. اما در رسانه هاى داخلى بيشتر مسئله نارضايتى همسر كره اى قطبى از اقامت در ایران برجسته شد.
XS
SM
MD
LG