لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۵

آنفلوانزای خوکی دهها نفر را در مکزیک کشت


سربازان مکزیکی برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای خوکی میان مردم ماسک پخش می‌کنند
سربازان مکزیکی برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای خوکی میان مردم ماسک پخش می‌کنند
مقام‌های مکزیکی برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی، که موجب مرگ ۶۸ نفر در این کشور شده، مدرسه‌های مکزیک را تعطیل کرده و به شهروندان توصیه کرده‌اند که حتی‌المقدور از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.

مقام های مکزیکی همچنین از مردم خواسته اند تا در خانه‌های خود بمانند و اگر احساس می‌کنند که بیمار شده‌اند از دست‌دادن و بوسیدن خودداری کنند. سربازان مکزیکی نیز برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای خوکی بین مردم ماسک پخش کرده اند.

خوزه آنگل کوردوا، وزیر بهداشت مکزیک،جمعه شب تایید کرد که در این کشور دست کم ۲۰ نفر به دلیل آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست داده‌اند و مرگ ۴۸ نفر دیگر هم همراه با علائم و نشانه‌های آنفولانزای خوکی بوده است که تحقیق در مورد آنها همچنان ادامه دارد.

عامل آنفلولزای خوکی، ویروسی است که خواص ویروس آنفولونزای انسانی، مرغی و خوکی را در خود دارد و از همین رو متخصصان بیماری‌های همه‌گیر به شدت از آن نگران هستند.
به گفته وزیر بهداشت مکزیک تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر در سراسر مکزیک به دلیل مشکوک بودن به این بیماری به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند.

مردم در شهر مکزیکوسیتی دچار سردرگرمی و اضطراب شده‌اند و از آن بیم دارند که شهر ۲۰ میلیون نفری آنها به دلیل اپیدمی آنفلوانزای خوکی به نقطه صفر جهان تبدیل شود.

عامل آنفلوانزای خوکی، ویروسی است که خواص ویروس آنفولانزای انسانی، مرغی و خوکی را در خود دارد و از همین رو متخصصان بیماری‌های همه‌گیر به شدت از آن نگران هستند.

دانشمندان سال‌هاست که نسبت به جهش ژنتیکی ویروس‌ها هشدار داده‌اند که می‌تواند خواص مشترک بیماری حیوانی و انسانی را در خود داشته باشد.

از آنجا که بیماری آنفلوانزای خوکی دست کم در چهار منطقه مختلف مکزیک گزارش شده است، بر نگرانی‌های متخصصان و مقامات مسئول مکزیک افزوده است.

فیلیپه کالدرون، رئیس‌جمهوری مکزیک، با صدور بیانه‌ای اعلام کرد که دولت وی با کمک آزمایشگاه‌های دیگر کشورها پنجشنبه شب به ماهیت عامل بیماری آنفولانزای خوکی پی برده است.

رئیس‌جمهوری مکزیک در این بیانیه تاکید کرده است که همه اقدامات لازم را برای مبارزه با این بیماری انجام خواهد داد.

در همین حال یک سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده کاملا در جریان شیوع این بیماری قرار گرفته است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده اعلام کرده است که هشت نفری که در ایالات کالیفرنیا و تگزاس به این بیماری مبتلا شده‌اند، عامل بیماری آنها با افرادی که در مکزیک قربانی شده‌اند، یکسان تشخیص داده شده است.
XS
SM
MD
LG