لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۸

ارتش پاکستان دست کم ۸۰ شبه نظامی طالبان را کشته است


حملات گسترده ارتش پاکستان به مراکز و محل استقرار شبه نظامیان طالبان از حدود یک هفته پیش آغاز شده است.
حملات گسترده ارتش پاکستان به مراکز و محل استقرار شبه نظامیان طالبان از حدود یک هفته پیش آغاز شده است.
ارتش پاکستان از زمان آغاز عملیات نظامی خود علیه شبه نظامیان طالبان در منطقه «بونر» تاکنون ۸۰ تن از آنها را از پای درآورده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، ارتش پاکستان روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که در جریان درگیری‌ها میان سربازان پاکستانی و شبه نظامیان اسلام گرا در منطقه‌ «بونر» تاکنون ۸۰ عضو طالبان و سه سرباز پاکستانی کشته شده‌اند. همچنین هشت سرباز دیگر ارتش پاکستان در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

حملات گسترده ارتش پاکستان به مراکز و محل استقرار شبه نظامیان طالبان از حدود یک هفته پیش آغاز شده است. ارتش پاکستان در واکنش به اقدام طالبان در ورود به منطقه «بونر» واقع در صد کیلومتری اسلام آباد پایتخت پاکستان دست به این حملات زده است.

حضور طالبان در این منطقه نگرانی شدید مقام‌های آمریکایی را نسبت به افزایش نفوذ ستیزه‌جویان طالبان در پاکستان مجهز به سلاح‌های هسته‌ای در پی داشت. مقام‌های آمریکایی همواره دولت پاکستان را به سهل‌انگاری در مبارزه با طالبان متهم کرده و ارتش آمریکا نیز بارها مراکز طالبان را در منطقه هم‌مرز با افغانستان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هدف حملات خود قرار می‌داد.

همچنین بر اساس اعلام ارتش پاکستان نیروهای امنیتی این کشور ۱۶ شبه نظامی دیگر را روز جمعه و شنبه گذشته در منطقه «مهمند» از پای درآوردند.

درگیری‌های خونین در این منطقه از افزایش تنش در مناطق شمال غرب پاکستان تحت تاثیر آغاز عملیات نظامی ارتش علیه اسلام‌گرایان حکایت می‌کند.

ارتش پاکستان می‌گوید که پس از آن که حدود صد تن ازستیزه‌جویان اسلام‌گرا به یک پست مرزبانی در منطقه «مهمند» حمله کردند، سربازان به روی آنها آتش گشوده و شانزده نفر را کشتند.

منطقه مرزی «مهمند» از جمله مناطقی است که بنیادگرایان در آن نفوذ بسیار زیادی دارند. این منطقه در همسایگی یکی از مناطق به شدت ناآرام در افغانستان و در مجاورت ایالت سرحد شمال غرب پاکستان واقع است.
XS
SM
MD
LG