لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۶

ایران خواستار خروج نیروهای آمریکا از منطقه پس از مرگ بن لادن شد


رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، می گوید که با کشته شدن بن لادن، آمریکا دیگر در منطقه کاری ندارد.
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، می گوید که با کشته شدن بن لادن، آمریکا دیگر در منطقه کاری ندارد.
رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه گفت: «با توجه به کشته شدن اسامه بن لادن، آمريکا ديگری بهانه ای برای حضور در منطقه ندارد و بايد به حضور نظامی خود پايان دهد.»

به گزارش وب سايت پرس تی وی، شبکه تلويزيونی انگليسی زبان جمهوری اسلامی ايران، آقای مهمانپرست گفته است: «با کشته شدن اسامه بن لادن، ديگر آن چه آمريکا از آن به عنوان مبارزه با تروريسم ياد می کرد تمام شده و آمريکا کاری در منطقه ندارد.»

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ايران همچنين گفته که «ايران ضمن محکوم کردن هرگونه تروريسم، خواهان حضور فعال در برقراری امنيت و ثبات در منطقه است.»

به گفته آقای مهمانپرست، «اين اتفاق به خوبي نشان داد كه براي مقابله با يك فرد ضرورتي به لشكركشي عظيم وجود نداشته است.»

آمريکا روز دوشنبه اعلام کرد اسامه بن لادن، رهبر گروه تروريستی القاعده در يک عمليات در پاکستان کشته شده و جسدش هم در اعماق دريا دفن شده است.

ساعاتی پس از اعلام اين خبر، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ايرنا در گزارشی به نقل از «طالبان پاکستان» اعلام کرد که خبر کشته شدن بن لادن «دروغ» است و واقعيت ندارد.

در همين حال، خبرگزاری فارس در «يک گزارش اختصاصی» از کشته شدن اسامه بن لادن و يکی از پسرانش در اين عمليات خبر داد.

خبرگزاری فارس همچنين در گزارشی ديگر به نقل از رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نوشته که «آمريکايی ها بارها بن لادن را کشته اند» و «اين خبر تازگی هم ندارد.»

علاءالدين بروجردی در پاسخ به این پرسش که آيا خبر کشته شدن بن لادن را تاييد می کند يا نه، گفته است: «اين خبر را آمريکايی ها گفته بودند و قبلا هم گفته بودند که بن لادن مرده است. آمريکايی ها برای گرفتن و مقابله با بن لادن و ملاعمر به افغانستان لشکرکشی کردند و حالا پس از ۱۰ سال حتی اگر او را کشته باشند، کار بزرگی نکرده اند.»

ساعاتی پس از اعلام خبر کشته شدن اسامه بن‌لادن، رهبر القاعده، مقام‌ها و نهادهای مختلف سياسی و هم‌چنين مردم برخی از کشورها به این خبر واکنش نشان دادند.

با شنيدن اين خبر، بامداد روز دوشنبه صدها تن از مردم نيويورک برای ابراز شادی به محل حوادث يازده سپتامبر در اين شهر رفته و با تکان دادن پرچم‌های آمريکا و خواندن سرود، شادی خود را از شنيدن اين خبر ابراز کردند.

برج‌های دوقلو در نيويورک محل حمله‌ای است که حدود ۱۰ سال پيش توسط گروه القاعده به رهبری اسامه بن‌لادن انجام شد؛ حمله‌ای که حدود سه هزار کشته و شش هزار زخمی بر جای گذاشت.
XS
SM
MD
LG