لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۳

پیشروی ارتش پاکستان در سوات؛ طالبان: تا آخرین نفس می‌جنگیم


ساکنان غیر نظامی شهر منگوره در دره سوات به درخواست ارتش پاکستان از این شهر خارج می شوند.
ساکنان غیر نظامی شهر منگوره در دره سوات به درخواست ارتش پاکستان از این شهر خارج می شوند.
در پی پيشروی ارتش پاکستان در مناطق شمال غرب اين کشور ستيزه‌جويان اسلام‌گرای طالبان اعلام کردند، تا آخرين نفس به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رويترز نيروهای امنيتی پاکستان در روزهای شنبه و يکشنبه عمليات خود را عليه ستيزه‌جويان طالبان در «دره سوات» ادامه داده و هم اکنون حملات خود را برای بازپس‌گيری شهر «منگوره»، بزرگترين شهر دره سوات متمرکز کرده‌اند.

همزمان با اوج گيری نبردها در دره سوات و تبادل آتش سنگين با ستیزه جویان طالبان، ارتش پاکستان از ساکنان غير نظامی شهر «مِنگورَه» خواسته است، اين شهر را ترک کنند.

نيروهای امنيتی پاکستان روز يکشنبه اعلام کردند، وارد شهرهای «متا» و «کانجو» در حومه «مِنگورَه» شده اند.

گفته می شود بسياری از شبه‌نظامیان طالبان در شهر مِنگورَه مخفی شده‌اند.

در اين ميان آقای «آصف علی سرداری» رييس جمهور پاکستان با اشاره به اقدامات ارتش پاکستان عليه طالبان به روزنامه بريتانيايی «ساندی تايمز» گفته است، عمليات اخير ارتش عليه طالبان تنها آغاز کار است و ارتش تلاش می‌کند، طالبان را تا حد امکان به سمت مرزهای افغانستان عقب براند.

همچنين روز يکشنبه يک مقام عالیرتبه پاکستان اعلام کرد، در جريان عمليات ارتش عليه طالبان بيش از هزار تن از ستيزه‌جويان کشته شده‌اند.

خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از اين مقام عالی‌رتبه پاکستانی اعلام کرد، عمليات نيروهای نظامی تا پايان مقاومت ستيزه‌جويان ادامه خواهد داشت.

اين درحالی است که «مسلم خان» سخنگوی طالبان روز يکشنبه از ادامه مقاومت ستيزه‌جويان اسلام‌گرا در برابر حملات ارتش پاکستان خبر داد.

وی که از طريق تلفن و از نقطه نامعلومی با خبرگزاری آسوشيتدپرس سخن می‌گفت، اظهار داشت: «ما تا آخرين نفس برای اجرای قوانين اسلامی مبارزه خواهيم کرد. ما بر اين اعتقاد هستيم که در راه حق گام برمی‌داريم.»

بر اساس این گزارش رهبران سياسی پاکستان برای بررسی اقدامات نظامی عليه طالبان در «دره‌ سوات» و نيز محاصره منطقه روز دوشنبه تشکيل جلسه دادند.
XS
SM
MD
LG