لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۸

اسرائیل: حزب‌الله افسران اسرائیلی را با فیس‌بوک شناسایی می‌کند


سازمان امنیت داخلی اسرائیل، «شین بت»، می‌گوید که «حزب‌الله لبنان از طریق وب‌سایت فیس‌بوک به شناسایی افسران و سربازان اسرائیلی اقدام می‌کند و آنها را برای دیدار با خود به کشورهای خارجی می‌کشاند.»

سازمان‌های امنیتی اسرائیل برای نخستین بار به همه افسران و سربازان کنونی و پیشین ارتش این کشور و دیگر اسرائیلی‌هایی که ممکن است «طعمه‌ای» برای حزب‌الله باشند هشدار داده‌اند در تماس‌های خود در اینترنت هشیار باشند و به‌ویژه از ارتباط‌گیری در فیس‌بوک خودداری کنند.

«شین بت» می‌گوید: «خطر تروریسم از راه اینترنت علیه امنیت اسرائیل و مردم این کشور افزایش یافته است.»

سازمان امنیت داخلی اسرائیل از بازرگانان و دیگر اسرائیلی‌ها خواسته است نسبت به «پیشنهادهای غیرمنطقی و اغواگرانه» برای کشاندن آنها به خارج از کشور از خود «نهایت هشیاری» را نشان دهند.

«شین بت» می‌گوید که «فیس‌بوک به خطری جدی برای امنیت افسران اسرائیلی تبدیل شده و حزب‌الله حرکات و رفت و آمدهای آنها را از طریق این وب‌سایت زیر نظر گرفته است.»

این سازمان همچنین از افسران اسرائیلی خواسته است به فرزندان و خانواده خود بگویند که گزارش سفرها و رفت و آمدهای خارجی‌شان را در فیس‌بوک به آگاهی دوستان و بستگان نرسانند.

در همین حال به تعداد موارد محاکمه افراد در اسرائیل، به جرم تلاش برای جاسوسی از راه اینترنت افزوده شده است.

به گزارش سی ان ان، سازمان امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که اخیرا یک نفر که خود را بازرگانی لبنانی معرفی کرده از طریق فیس بوک با یک شهروند اسرائیلی تماس گرفته تا اطلاعات محرمانه ای را بخرد.

«شین بت» توضیحی در مورد مقام و یا شغل این شهروند اسرائیلی نداد ولی اعلام کرد که با افراد متعددی در اسرائیل از طریق فیس بوک تماس گرفته شده و آنها ترغیب به همکاری شده اند.

این سازمان هشدار داد که «گروه های تروریستی از طریق فیس بوک در مورد اسرائیلی ها که در اسرائیل و یا خارج از کشور زندگی می کنند، اطلاعات جمع آوری می کنند.»
XS
SM
MD
LG