لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۷

رضايی: صندلی رياست ‌جمهوری، توهم مديريت جهان را ايجاد کرده است


محسن رضايی انتشار سهام عدالت را يک سياست مارکسيستی ناميد.
محسن رضايی انتشار سهام عدالت را يک سياست مارکسيستی ناميد.
محسن رضايی، از کانديداهای اصولگرايان در انتخابات، با انتقاد از سياست ها دولت نهم گفت: به نظر می‌رسد صندلی رياست جمهوری توهم‌آميز است که وقتی روی آن می‌نشينی فکر می‌کنيم بايد جهان را هدايت کنيم، در حالی که مشکلات نزديک جامعه نظير مسائل جوانان، بيکاری و مسائل اقتصادی را نمی‌شناسيم.

محمود احمدی نژاد، رييس جمهور فعلی و يکی از کانديداهای اصولگرايان در انتخابات، روز جمعه گفته بود: علی‌رغم ميل برخی می‌گويم که حتی برای مديريت جهان آماده باشيم زيرا ملت ما شايسته اين امر است.

آقای احمدی نژاد پيشتر تصريح کرده بود که ملت ايران به واسطه برخورداری از قوای مسلح مکتبی، آمادگی مشارکت گسترده در مديريت جهان و برپايی امنيت بر پايه عدالت در نقاط مختلف دنيا را دارد.

محسن رضايی، که روز سه شنبه در دانشکده مديريت دانشگاه علامه طباطبايی تهران صحبت می کرد، سهام عدالت را يک سياست مارکسيستی ناميد.

وی گفت: لنين برای نخستين بار در شوروی اين سياست را پيدا کرد و اين برنامه در ايران اشکالات فراوانی دارد که پس از محاسبات لازم و رفع اشکالات اجرا خواهد شد چرا که بخش‌هايی از اين سياست‌ مفيد است ضمن اينکه دولت به مردم قولی داده است و نمی‌توان خلاف آن عمل کرد.

مهدی کروبی و محمود احمدی نژاد در برنامه تبليغاتی خود از «انتشار اوراق مشارکت و توزيع سود نفت بين تمام ايرانيان» سخن گفته اند.

تشکيل شاخه بسيج در ستاد نامزدهای

در همین حال، حسين همدانی، جانشين فرمانده کل نيروی مقاومت بسيج، از تشکيل شاخه بسيج در ستاد نامزدهای انتخابات رياست جمهوری استقبال کرده است.
نخستين مستند تبليغاتی نامزدهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران روز جمعه هشتم خردادماه از شبکه اول تلویزیون دولتی ایران پخش خواهدشد.


آقای همدانی با اشاره به اين که « کليه سازمان های بسيج از جمله بسيج ادارات، دانشجويی و اساتيد حق ورود به عرصه انتخابات و رقابت های سياسی را ندارند»، درباره تاسيس شاخه بسيج در ستادهای انتخاباتی گفته است: «اين مسئله يک اتفاق جديدی است و از آن استقبال می کنيم. »

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران روز ۱۷ ارديبهشت ماه گفته بود: « بخش غيرنظامی بسيج می تواند در فعاليت های سياسی وارد شود.»

وی تاکید کرده بود به دليل اين که بسيج غير نظامی، «نيروی مسلح» نيست، به همين دليل می تواند در فعاليت های سياسی مشارکت کند.

ستاد انتخاباتی مير حسين موسوی از اظهارات فرمانده سپاه درباره ورود بسيجيان غير ويژه به عرصه انتخابات استقبال کرده و از راه اندازی شاخه بسيج در اين ستاد خبر داده بود.

اما مهدی کروبی، يکی از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری، در روز ثبت نام برای انتخابات به اين اظهارات فرمانده سپاه واکنش نشان داد و گفت: « ما بسيج را افتخار خود می دانيم و معتقديم اين بسيج که امروز تحت مديريت آقای جعفری (فرمانده سپاه پاسداران) قرار دارد و زير نظر نيروهای مسلح فعاليت می کند نيروی مسلح محسوب می شود و نبايد در انتخابات و مباحث سياسی شرکت کند.»

مهدی کروبی در دور اول انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۴ زمانی که از رسيدن به دور دوم با اختلاف رای اندکی از محمود احمدی نژاد باز ماند، در نامه ای سرگشاده به آيت الله خامنه ای، سپاه و بسيج را به دخالت سازماندهی شده در انتخابات متهم کرد.

پخش مستندهای تبليغاتی

از سوی دیگر، نخستين مستند تبليغاتی نامزدهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران روز جمعه هشتم خردادماه از شبکه اول تلویزیون دولتی ایران پخش خواهد شد. اين مستند ها شامل يک برنامه ۳۰ دقيقه ای است که توسط ستادهای هر يک از چهار نامزد انتخابات رياست جمهوری تهيه شده اند.

براساس جدول زمانبندی اين برنامه های تبليغاتی، مستند محمود احمدی نژاد که توسط جواد شمقدری، مشاور وی، ساخته شده است روز جمعه ساعت ۲۱ و ۴۵ دقيقه پخش خواهد شد.

مستند تبليغاتی مير حسين موسوی نيز روز شنبه نهم خردادماه در همين شبکه پخش می شود. به گزارش خبرگزاری های ايران، مجيد مجيدی و گروهی از کارگردانان کار ساخت اين مستند را بر عهده دارند.

مستند تبليغاتی محسن رضايی را محمد علی فارسی کارگردانی کرده است که دهم خرداد ماه از شبکه اول پخش می‌ شود.

مستند انتخاباتی مهدی کروبی نيز يازدهم خرداد ماه از شبکه اول پخش می‌شود. سيدضياءالدين ‌دری، علی معلم و بهروز افخمی کار ساخت اين مستند را بر عهده دارند.

۲۰۵ امضا برای احمدی نژاد در مجلس

همزمان با اين تحولات، روح الله حسينيان، نماينده اصولگرای مجلس، روز سه شنبه از تهيه طوماری در حمايت از دکتر محمود احمدی نژاد با ۲۰۵ امضا خبر داده است.

آقای حسينيان با اشاره به اين که در « روزنامه اعتماد مطرح شده بود که حاميان احمدی نژاد در مجلس تنها ۸۰ نفر هستند»، گفت: برای پاسخ به اين شبهات اين طومار را تهيه کرديم.

روح الله حسينيان همچنين درباره حضور نيافتن محمدرضا باهنر، علی لاريجانی حداد عادل و احمد توکلی در اين ديدار گفت: نيامدند که نيامدند. هر کس برای شرکت در اين جلسه آزاد است.

در همين حال، ستاد انتخابات کشور در بيانيه ای اعلام کرده است که استفاده از هر گونه پلاکارد و بنر (جز در محل ستاد تبليغات انتخاباتی) و راه اندازی کاروان های تبليغاتی ممنوع است.

دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران روز ۲۲ خردادماه برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG