لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۱

آیت الله خامنه‌ای: طرفداران نامزدها از درگیری خودداری کنند


آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران
آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران
آیت‌الله خامنه‌ای در سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، از طرفداران نامزدهای انتخاباتی خواست که از درگیری با یکدیگر خودداری کنند و تاکید کرد که وی یک رای دارد و از نامزد خاصی نیز حمایت نخواهد کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی خود در آرامگاه آیت الله خمینی از طرفداران و علاقه‌مندان نامزدها خواست که از «اصطکاک» با یکدیگر پرهیز کنند و اظهار داشت که رسانه‌‌‌‌های بیگانه و دشمن سعی دارند حضور مردم در پای صندوق‌های رای را به حداقل برسانند.

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به حضور طرفداران برخی از کاندیداها در خیابان‌ها از آنها «موکداً» خواست از «مقابله»، «مجادله» و «درگیری» با یکدیگر پرهیز کنند و گفت: «اگر کسی را دیدید که اصرار به اغتشاش و درگیری دارد یا خائن است یا بسیار غافل است.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین از نامزدهای انتخابات هم خواست که «برای اثبات خود» به نفی دیگری روی نیاورند.

آیت الله خامنه‌ای گفت: «نامزدها همه برای یک هدف کار می‌کنند... من با مناظره و گفت‌وگو و معارضه مخالفتی ندارم، اما سعی کنید این کار در چارچوب‌های درست شرعی و دینی انجام بگیرد.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین تاکید کرد که در این انتخابات بی‌طرف است و از رأی وی کسی باخبر نخواهد شد.

آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «بنده در این انتخبات یک رأی بیشتر ندارم؛ آن رأی را هم به نظرم می‌رسد که کسی نمی‌داند، اما کسانی ممکن است حدس بزنند.»

رهبر جمهوری اسلامی تصریح کرد: «من به کسی نمی‌گویم، نگفتم و نخواهم گفت که به چه کسی رأی بدهید و به چه کسی رأی ندهید. رأی من مربوط به خود من است.»

آیت الله خامنه‌ای در حالی از هواداران نامزدها می‌خواهد که از درگیری با یکدیگر خودداری کنند که چهارشنبه شب، پس از مناظره محمود احمدی‌نژاد و میر حسین موسوی در شبکه ۳ تلویزیون ایران، طرفداران آنها به خیابان‌ها آمده و برپایه برخی گزارش‌ها در برخی نقاط نیز با یکدیگر درگیر شدند.
XS
SM
MD
LG