لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۳

آمریکا بار دیگر تشکیل کشور مستقل فلسطینی را ضروری خواند


جورج ميچل، نماينده ويژه آمريکا در امور خاورميانه
جورج ميچل، نماينده ويژه آمريکا در امور خاورميانه
جورج ميچل، نماينده ويژه آمريکا در امور خاورميانه، سه‌شنبه در اسرائيل با مقامات این کشور ديدار و درباره از سرگيری مذاکرات صلح با فلسطينی‌ها گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای میچل با اهود باراک، وزیر دفاع، اویگدور لیبرمن، وزیر خارجه و شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل، دیدار کرده و قرار است عصر سه‌شنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مذاکره کند.

دیدار آقای میچل از اسرائیل چند روز پیش از سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مورد سیاست‌های این کشور در مورد مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد.

آقای ميچل روز چهارشنبه برای گفت‌وگو با محمود عباس به کرانه غربی می‌رود.

جورج میچل بار دیگر تاکید کرد که آمریکا خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطینی است. وی افزود: «این تنها راه حل سیاسی پذیرفتنی برای پایان بخشیدن به درگیری‌هایی است که ده‌ها سال میان فلسطینی‌ها و اسرائیل وجود داشته است.»

آقای میچل می‌گوید: «ایالات متحده آمریکا علاقه‌مند است تا پیشرفتی سریع در مساله صلح خاورمیانه که سال‌هاست به طول انجامیده حاصل شود.»

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، در سخنرانی هفته گذشته خود در دانشگاه قاهره از اسرائيل خواست تا ساخت شهرک‌های يهودی‌نشين را متوقف کند؛ اما نخست وزير اسرائيل اين خواست را رد کرده است.

اوباما همچنين از تشکيل دولت مستقل فلسطينی در کنار اسرائيل حمايت می‌کند؛ اما بنيامين نتانياهو تاکنون به طور علنی از چنين سياستی پشتيبانی نکرده است.

دفتر نخست وزير اسرائيل اعلام کرده است که آقای نتانياهو دوشنبه در تماس تلفنی با باراک اوباما به او گفته است که هفته آينده در يک سخنرانی نکات اصلی سياست خود را برای «تامين امنيت و ثبات» در منطقه اعلام خواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل تاکنون به طور رسمی تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی را اعلام نکرده است.
XS
SM
MD
LG