لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۲

پايان انتخابات رياست جمهوری؛ آغاز شمارش آرا


رای گيری دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران ساعت بیست و دو روز جمعه به پايان رسيد و شمارش آرا در برخی از حوزه های رای گیری آغاز شده است.

براساس اطلاعيه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور زمان رای گيری دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران ساعت ۲۲ شنبه به پايان رسيده است.

صادق محصولی، وزير کشور، نيز گفت: انتخابات پس از ساعت ۲۲ شنبه ديگر تمديد نخواهد شد و پس از آن فقط از افرادی که در محل شعب اخذ رای هستند رای گرفته می شود.

اين در حالی است که پيشتر نمايندگان ميرحسين موسوی ، مهدی کروبی و محسن رضايی در نامه ای مشترک خواستار تمديد مهلت رأی گيری تا زمان رای دادن همه کسانی که در شعبه های رای حضور دارند، بودند.

با این حال، غلامحسين کرباسچی، مشاور عالی مهدی کروبی، از روند تمديد زمان انتخابات انتقاد کرده گفته است:« با وجود آنکه ستاد انتخابات وزارت کشور چاپ ۵۴ ميليون تعرفه را اعلام کرده بود، اما متاسفانه در بسياری از نقاط کشور به ويژه تهران تعرفه ها تمام شده است و به مردم می گويند تعرفه تمام شده به خانه هايتان برويد».

آقای کرباسچی در گفت وگو با سحام نیوز افزوده است:«من اين جريان را سالم نمی دانم. بايد وزارت کشور فکری کند به هرحال حق شکايت برای بعد از انتخابات محفوظ است اما به نظر من بايد برای حال حاضر فکری کرد.»

شمارش آرا

به گزارش واحد مرکزی خبر، صادق محصولی، گفته است: به احتمال زياد از اوايل صبح شنبه نتايج اوليه شمارش آرا از طريق رسانه های همگانی اعلام می شود.

در همين حال، رييس ستاد انتخابات استان خوزستان نيز گفته است که کار رای گيری در شعب اخذ رای در استان خوزستان خاتمه يافته و در اين شعب شمارش آرا شروع شده است.

رييس ستاد انتخابات استان اصفهان نیز گفته است که شمارش آراء‌ در دو هزار و ۲۸۰ شعبه اخذ رای در استان اصفهان آغاز شد.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان از مشارکت هشتاد درصدی در این استان خبر داده است.

در همين حال مسئولان دولتی از مشارکت ۷۰ درصدی يا بيشتر در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری خبر می دهند. در سال ۱۳۷۶ در هفتمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران ۸۰ درصد واجدان شرايط رای در انتخابات مشارکت کردند و محمد خاتمی توانست به پيروز برسد.

براساس اظهارات رييس ستادانتخابات کشور ۴۶ ميليون و ۱۹۹ نفر واجدين شرايط ‌رأی‌ در دهمين دوره از انتخابات رياست جمهوری هستند.

تجمع در خيابان ها

در حالی که مقام نيروی انتظامی از مانور «اقتدار» برای بازگردان آرامش به خيابان های تهران خبر داده است و وزارت کشور در اطلاعيه ای اعلام کرده است که برگزاری هر گونه تجمعی از سوی هواداران نامزدها تا پايان اعلام نتايج اخذ رای ممنوع است.

محسن خانچرلی، معاون عمليات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، روز جمعه گفته است که مانوراقتدار از از روز جمعه در ميادين مختلف شهر تهران و با هدف برقراری نظم و امنيت بيشتر در تهران بزرگ آغاز شد.ه است
XS
SM
MD
LG