لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۹

دستگیری ابطحی، حجاریان، نبوی به فاصله چند ساعت


سعید حجاریان (راست) و محمدعلی ابطحی (چپ)
سعید حجاریان (راست) و محمدعلی ابطحی (چپ)
محمدعلی ابطحی، از مشاوران مهدی کروبی، و سعید حجاریان، عضو ارشد جبهه مشارکت، امروز سه‌شنبه، و بهزاد نبوی که روز شنبه بازداشت و سپس آزاد شده بود، دوشنبه‌شب دستگیر شدند.

به گزارش وب‌سایت یاری‌نیوز، پایگاه خبری حامیان محمد خاتمی، برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب از جمله مصطفی تاج‌زاده نیز هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند.

یاری‌نیوز می‌گوید که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی،‌ ایرنا، از عصر روز جمعه یعنی پیش از آغاز شمارش آرای انتخابات «در پی القای این مطلب بوده است که محسن امین‌زاده و آقای تاج‌زاده ریاست یک اتاق آشوب را بر عهده دارند».

آقای امین‌زاده در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی معاونت وزارت خارجه را بر عهده داشت.

همچنین خبر می‌رسد که حکم بازداشت حنیف مزروعی، فرزند رجب‌علی مزروعی، صادر شده که به گفته یکی از نزدیکان خانواده مزروعی ماموران به دلیل آن که او را نیافته‌اند موفق به بازداشتش نشده‌اند.

همچنین حکم بازداشت هنگامه شهیدی، مشاور امور بانوان مهدی کروبی، نیز صادر شده است.

از سوی دیگر علاوه بر بازداشت سعید نورمحمدی و جهان‌بخش خانجانی، ‌۱۰ نفر نیز از جمله عادل دهدشتی، همگی از حامیان میرحسین موسوی، در ۲۴ ساعت گذشته و عموما پس از راه‌پیمایی عظیم معترضین به نتیجه انتخابات روز ۲۲ خردادماه بازداشت شده‌اند.

در وبلاگ آقای ابطحی، وب نوشت، آمده است: «سيد محمد علی ابطحی معاون سابق آقای خاتمی و مشاور مهدی کروبی صبح امروز (سه شنبه) دستگير شد. منتظر آزادی ايشان می مانيم تا مطلب جديد خود را بر روی سايت قرار دهند.»

آقای ابطحی در تظاهرات مسالمت آميز دوشنبه حضور داشت.

دوشنبه، راهپیمایی صدها هزار تن از معترضان به انتخابات و طرفداران میر حسین موسوی از ساعت چهار عصر در تهران آغاز شد و آقایان موسوی، خاتمی و کروبی در میان جمعیت دیده شده‌اند.

اعتراض ها پس از آن اوج گرفت که وزارت کشور جمهوری اسلامی ايران روز شنبه اعلام کرد، محمود احمدی نژاد با کسب ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار رای از مجموع ۳۹ ميليون برنده رقابت انتخابات رياست جمهوری شده است.

اعلام اين نتايج با واکنش شديد مير حسين موسوی، نخست وزير سابق، و مهدی کروبی، رييس سابق مجلس، روبرو شده است و آن را «شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سيما» و «مضحک» دانسته اند.

آقای ابطحی اخيرا روز يکشنبه در گفتگويی با رويترز اعلام کرده بود که صد نفر از اصلاح طلبان دستگير شده اند.

احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران، روز يک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، گفت که بيش از ۶۰ نفر از به گفته او «طراحان اصلی اغتشاشات چند روز گذشته» دستگير شده و «چند نفر ديگر نيز به‌زودی دستگير خواهند شد.»

شماری از اين اصلاح طلبان از زندان آزاد شده اند.
XS
SM
MD
LG