لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۹

نماینده مجلس: ابعاد حمله به کوی دانشگاه فراتر از سال ۷۸ بود


کوی دانشگاه تهران، یک روز پس از حمله لباس‌شخصی‌ها
کوی دانشگاه تهران، یک روز پس از حمله لباس‌شخصی‌ها
حمیدرضا کاتوزیان، نماینده اصولگرای مجلس و عضو کمیته تحقیق در مورد حوادث کوی دانشگاه، گفت که ابعاد این حمله از حادثه ۱۸ تیر ۷۸ فجیع‌تر بوده است.

هفته گذشته علی لاریجانی، رئیس مجلس هشتم، کمیته‌ای، مرکب از شش نماینده اصولگرا، به سرپرستی حسن ابوترابی، نایب رئیس مجلس، را مأمور بررسی حملات صورت گرفته به کوی دانشگاه تهران و مجتمع مسکونی نمایندگان مجلس کرد.

اکنون آقای کاتوزیان عضو این کمیته ویژه می‌گوید که ابعاد حمله به کوی دانشگاه فجیع‌تر از حادثه تیر ۷۸ بوده و این هیئت به دنبال برخورد قانونی با اخلالگران حوادث اخیر و در پی شناسایی عوامل خودسر در ایجاد اغتشاشات است.

این نماینده مجلس هشتم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت که شخصاً از مناطق مسکونی تخریب شده در سعادت‌آباد بازدید کرده و عضو دیگر این هیئت ویژه، علی عباسپور نیز از کوی دانشگاه بازدید داشته است.

وی وعده داد که پس از جمع‌بندی اعضای هیئت ویژه، موضوعات مورد بررسی در قالب گزارشی، در جلسات علنی یا غیر علنی، به اطلاع نمایندگان مجلس خواهد رسید.

آقای کاتوزیان همچنین خبر داده است که کمیته ویژه مجلس برای بررسی ناآرامی‌های اخیر، با اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و مجلس خبرگان ایران، دیدار و گفت‌گو کرد.

با این حال خبرگزاری‌های داخلی ایران تاکنون هیچ گزارشی در مورد محتوای بحث‌های رد و بدل شده میان این کمیته که به کمیته حقیقت‌یاب موسوم شده و آقای هاشمی رفسنجانی که هنوز بعد از اعلام نتایج انتخابات و اعتراض‌های اخیر از خود واکنشی نشان نداده است، منتشر نکرده‌اند.

در همین حال سایت خبری خبر آنلاین نزدیک به علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم گزارش کرد که گزارش ارائه شده از سوی حسن ابوترابی رئیس «هیئت ویژه بررسی اغتشاشات اخیر»، در مجلس جنجال آفریده است.

این سایت خبری گزارش داده است که پس از آنکه روز چهارشنبه آقای ابوترابی در گزارش خود از همراهی میرحسین موسوی با این هیئت سخن گفت و خط حامیان موسوی را از خط اغتشاشگران جدا دانست، مهدی کوچک‌زاده، گزارش وی را دروغ خواند و با حمله با جایگاه ناطقان، میکروفون را از وی گرفت و معترض شد.

این گزارش‌ حاکی است که «شمار دیگری از نمایندگان حامی دولت نیز با هدایت حمید رسایی و روح‌الله حسینیان سعی در به هم زدن نظم این جلسه داشتند.»

در گزارشی که آقای ابوترابی ارائه کرد اشاره شده است که عده‌ای جوانان مسلح، بدون کسب اجازه از مراجع نظامی اقدام به این حمله کرده‌اند. وی گفت که از نظر این کمیته آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که چرا افرادی با لباس شخصی و بدون داشتن مأموریت از طرف نهادهای مسئول، وارد کوی دانشگاه شده‌اند.

آقای ابوترابی تأکید کرد که از نظر کمیته این افراد مشکوک هستند و باید هرچه سریع‌تر هویت آنها توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشف و فاش شود.
XS
SM
MD
LG