لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۰

موسوی به شورای نگهبان: ملت ايران اين قانون شکنی را باور نخواهد کرد


مير حسين موسوی در نامه ای به شورای نگهبان با اشاره به اين که ملت ايران در حافظه تاريخ خود اين بی‌عدالتی و قانون‌شکنی را باور نخواهد کرد تاکيد کرده است به اقدامات خود در «چارچوب قانون اساسی و قوانين جاری» ادامه خوهد داد.

نامه مير حسين موسوی در حالی منتشر می شود که وی و مهدی کروبی در نشست روز شنبه شورای نگهبان حاضر نشدند.

آقای موسوی در بخشی از نامه خود تاکيد کرده است: «مشارکت پرشور مردم ايران در انتخابات دوره دهم انتخابات رياست‌جمهوری که حداقل ۲۰ درصد بيشتر از انتخابات دوره قبل بود و ميليونها نفر از کسانی را که در گذشته ميلی به شرکت در انتخابات نداشتند، به پای صندوق‌های رای کشانده حماسه‌ای آفريد که در تاريخ سه دهه انقلاب اسلامی ايران و مردم‌سالاری بی‌سابقه بود».

مير حسين موسوی افزوده است: «هرچند نتيجه آن را طوری ديگر جلوه دادند و با وارونه نشان دادن نتيجه آن خود را بناحق و همانند ساير موارد فاتح اين عرصه هم معرفی کردند؛ ولی شور و شعور اجتماعی ملت ايران در حافظه تاريخ خود اين بی‌عدالتی و قانون‌شکنی را باور نخواهد کرد».

مير حسين موسوی در اين نامه بخشی از آنچه وی «حقايق و خلافکاری‌ها» در جريان انتخابات ریاست جمهوری را شرح داده است.

آقای ميرحسين موسوی تاکيد کرده است: «بديهی است اين بخشی از حقايق و خلافکاری‌هاست و در آينده نه تنها من بلکه ملت و تاربخ ایران آن را برای آيندگان با شرح و بسط بيشتر و انتشار حقايقی ديگر ثبت و گزارش خواهد کرد. هر چند تخلفات و برنامه ريزی اين اقدام مشمئزکننده از ماه‌های پيش تدارک ديده شده بود.»

آقای موسوی در اين نامه هفت مورد از تخلفات در جريان انتخابات را شرح داده است، از جمله به چاپ ميليون ها تعرفه بدون سريال، محدود کردن زمان رای گيری، نحوه انتقال صندوق‌ها به فرمانداری را شرح داده است.

این نامزد اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری تصريح کرده است که اگر فقط بخشی از اين تخلفات مورد بررسی قرار گيرد برای ابطال انتخابات کافی است.

مير حسين موسوی گفته است: «در صورتی که با اندک توجه به قوانين مورد بررسی قرار گيرد از موجبات ابطال انتخابات در سراسر کشور می باشد.»

آمادگی شورای نگهبان برای بازشماری ۱۰ درصد آراء

در حالی که مير حسين موسوی و مهدی کروبی روز شنبه به شورای نگهبان نرفتند، عباسعلی کداخدايی می گويد: اين شورا آماده است تا ده درصد آراء را بازشماری کند.

سخنگوی شورای نگهبان گفته است: «‌اعضای شورا پيشنهادی را جهت اعتماد بيشتر برای کانديداها و هوادارانشان دارند مبنی بر اينکه شورای نگهبان آماده است حدود ۱۰ درصد از صندوق‌ها را به صورت تصادفی با حضور نمايندگان نامزدهای محترم بازشماری کند.»

آقای کدخدايی با اشاره به اين که فقط محسن رضايی به شورای نگهبان رفته است، گفت: «امروز جلسه‌ فوق‌العاده شورای نگهبان برای دعوت از کانديداهای معترض به انتخابات تشکيل شد. ما از هر سه نامزد معترض دعوت کرده بوديم تا در يک ملاقات حضوری مطالب خود را با اعضای شورای نگهبان مطرح کنند.»
XS
SM
MD
LG