لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۶

لغو نشست اعتراضی انجمن صنفی روزنامه نگاران


لوگوی انجمن صنفی روزنامه نگاران
لوگوی انجمن صنفی روزنامه نگاران

بدرالسادات مفيدی، دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران در گفتگويی با راديو فردا اعلام کرد که نشست اعتراضی اين انجمن به بازداشت روزنامه نگاران، که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود، لغو شده است.

خانم مفيدی به راديو فردا گفت که انجمن می خواست نشستی اعتراضی در مورد افزایش سانسور، حضور ماموران امنيتی در چاپخانه ها، دستگيری گسترده روزنامه نگارن برگزار کند.

وی در مورد دليل لغو اين نشست گفت:« يکی از دستگاه های امنيتی ايران با انجمن تماس گرفته است و به دلايل امنيتی اين نشست لغو شده است.»

خانم مفيدی گفت: « انجمن نمی خواسته با برگزاری اين نشست موجب دستگيری روزنامه نگارانی شود که در آن شرکت می کنند.»

انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز در بيانيه‌ای که در وبسايت اين انجمن منتشر شده گفته است اگر چه برگزاری اين نشست را حق قانونی خود می‌داند، اما به دليل حفظ امنيت روزنامه نگاران در شرايط کنونی، اين نشست را لغو می‌کند.

انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران از دستگاه قضايی - به ويژه دادستانی عمومی و انقلاب تهران – خواسته است تا «هر چه سريع‌تر در رفتارهای خود نسبت به اصحاب مطبوعات و اهالی قلم تجديد نظر کنند.»

خانم مفيدی گفت: « ماموران امنيتی بدون هيچ حکم قانونی در چاپخانه ها حضور دارند و تا می توانند موجب سانسور می شوند ودر برخی از مواقع از انتشار روزنامه جلوگيری می کنند.»

وی افزود صدای عدالت نيز مانند روزنامه اعتماد ملی روز چهارشنبه منتتشر نشده است. در همین حال طبق گزارش های رسیده به رادیو فردا ، روزنامه حیات نو نیز روز چهارشنبه منتشر نشده است.

گزارشگران بدون مرز نیز پیشتر اعلام کرده بود که ايران بزرگترين زندان برای روزنامه‌نگاران در جهان به شمار می‌آيد.


XS
SM
MD
LG