لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۰

حسین شریعتمداری: موسوی و خاتمی پاسخ‌گوی خیانت‌ آشکار باشند


حسین شریعتمداری، مدیر مسئول و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان
مدیر مسئول و نماینده رهبر ایران در روزنامه کیهان روز شنبه میرحسین موسوی را تلویحا عامل آمریکا خوانده و خواستار آن شد که او و محمد خاتمی پاسخ‌گوی «جنایات هولناک و خیانت آشکار» باشند.

حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز روزنامه تندروی کیهان این احتمال را مطرح کرده است که «آقای موسوی و برخی از اطرافیانش جنایات انجام‌شده را به عنوان یک ماموریت مرتکب شده»اند.

آقای شریعتمداری می‌گوید که «اسناد و مدارک غیرقابل‌انکار فراوانی از این ماموریت بیرونی حکایت می‌کند»، اما نمونه‌ای از این مدارک ارائه نمی‌کند.

حسین شریعتمداری که نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در کیهان است خواستار آن شده است که میرحسین موسوی و محمد خاتمی، از حامیان اصلی آقای موسوی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، به جرم «قتل انسان‌های بی‌گناه، برپایی آشوب و بلوا و اجیر کردن اراذل و اوباش برای تعرض به جان و مال و ناموس مردم... در دادگاهی علنی و در مقابل چشم مردم خون‌خواه پاسخ‌گو باشند».

بنا بر منابع رسمی، در راه‌پیمایی‌های اعتراضی که پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری توسط وزارت کشور دولت نهم به راه افتاد و بسیاری از خبرگزاری‌ها آنها را در تاریخ سی‌ساله جمهوری اسلامی بی‌سابقه توصیف کردند، دست‌کم ۲۰ نفر کشته و صدها نفر زخمی و مجروح شدند.

نماینده رهبر ایران در روزنامه کیهان می‌افزاید: «بی‌حساب نبود که آمریکا، اسرائیل، اتحادیه اروپا و... در حمایت از موسوی و دارودسته‌اش یقه چاک می‌کردند و تمامی توان سیاسی... خود را در پشتیبانی از این جماعت به کار گرفته بودند.»

حسین شریعتمداری در حالی کشورهای غربی از جمله آمریکا را به حمایت همه‌جانبه از نامزد اصلی اصلاح‌طلبان ایران در انتخابات متهم می‌کند که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، از سوی جمهوری‌خواهان این کشور متهم می‌شد که چرا دست روی دست گذاشته و از میرحسین موسوی و اعتراضات مردم ایران حمایت نمی‌کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان آخرین بیانیه میرحسین موسوی را نیز که یک روز پس از تایید نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان منتشر شد پرده‌ای دیگر از «پروژه دیکته‌شده ‌آمریکایی‌ها» خوانده و چاره کار را «کور کردن چشم فتنه» دانسته است.

آقای موسوی در این بیانیه با اشاره به این که باید به خرد و قانون و مردم بازگشت گفته بود: «از اين پس ما دولتی خواهيم داشت که از نظر ارتباط با ملت در ناگوارترين شرايط به سر می‌برد و اکثريتی از جامعه که اينجانب نيز يکی از آنان هستم مشروعيت سياسی آن را نمی‌پذيرد.»

نشریات و رسانه‌های حامی محمود احمدی‌نژاد در حالی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که بسیاری از روزنامه‌نگاران منتقد دولت یا در بازداشت هستند یا با سانسور شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.
سرمقاله حسین شریعتمداری در حالی منتشر شده است که روزنامه جوان،‌ نشریه تندروی نزدیک به سپاه، نیز از نامه صد نماینده مجلس ایران به قوه قضاییه برای برخورد با «عوامل اغتشاشات» و «سرکردگان این حوادث» خبر داده است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رقیب اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات، که اعلام کرده‌اند دولت جدید ایران را مشروع و آقای احمدی‌نژاد را رئیس جمهور ایران نمی‌دانند و همین طور محمد خاتمی بارها از سوی نشریات و رسانه‌های حامی دولت نهم به عنوان سازمان‌دهندگان ناآرامی‌های اخیر معرفی شده‌اند.

نشریات و رسانه‌های حامی محمود احمدی‌نژاد در حالی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که بسیاری از روزنامه‌نگاران منتقد دولت یا در بازداشت هستند یا با سانسور شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، از ۲۳ خردادماه به این سو دست‌کم دو هزار نفر از جمله چند ده استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار و دانشجو بازداشت شده‌ و از برخی از آنها «اعترافاتی» منتشر شده است.
XS
SM
MD
LG