لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۵

«سهراب اعرابی بر اثر اصابت گلوله به قلبش جان باخت»


سهراب اعرابی
سهراب اعرابی
مليحه محمدی عمه سهراب اعرابی در گفتگويی با راديو فردا گفت که «وی بر اثر اصابت گلوله به زير قلبش کشته شده است.»

خانم محمدی افزود که «سهراب اعرابی پس از شرکت در راهپيمايی ۲۵ خرداد، به خانه برنگشت. مادر آقای اعرابی هر روز به جلوی زندان اوين ميرفته ولی اطلاع درستی در مورد وضعيت سهراب اعرابی دريافت نکرده و حرف های متفاوتی می شنيد.»

این راهپیمایی مسالمت آمیز با دعوت میر حسین موسوی و با حضور میلیونی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تهران برگزار شد. پیشتر رادیو دولتی ایران اعلام کرد که دست کم هفت نفر ،روز ۲۵ خرداد، در تهران کشته شدند. يک شاهد عينی این راهپيمايی نیز به راديو فردا گفته بود که در حدود ساعت هشت و نيم عصر عده‌ای موتوارسوار در حوالی ميدان آزادی به سوی جمعيت تيراندازی کردند.

خانم محمدی می گويد که «جنازه آقای اعرابی روز ۲۹ خرداد يعنی چهار روز پس از ناپديد شدن وی به پزشک قانونی تحويل داده شده است.»

وی می افزايد که «هيچ توضيحی در مورد مرگ وی به خانواده اش ارائه نشده ولی از آنها خواسته شده تا تشييع جنازه را «سياسی» نکنند.»

پیشتر، سايت نوروز، ارگان رسمی جبهه مشارکت، که از تشکل‌های اصلاح‌طلب است، نوشته بود که «سهراب اعرابی بر اثر فشارهای وارده در زندان جان باخته است. سعيد مرتضوی دادستان تهران قول آزادی وی را داده بود متأسفانه عصر روز گذشته در دفتر آقای مرتضوی به مادر اين جوان ۱۹ سال گفته می‌شود فرزندش فوت شده است.»

سايت امير کبير نيز نوشته است که سهراب اعرابی در تظاهرات اعتراضی ۲۵ خرداد فعال بود. به نوشته اين سايت، وی که سال آخر دبيرستان را می‌گذراند و برای امتحان کنکور آماده می‌شد از روز ۳۰ خرداد دستگير شد.

اين سايت می‌افزايد که در اخباری که در اين باره به سرعت در دنيای مجازی به چرخش افتاد نوشته شده که او زير شکنجه کشته شده است.

مقامات امنيتی ايران در هفته‌های اخير صدها نفر از معترضان، روزنامه‌نگاران، شخصيت‌های سياسی و معترضان را بازداشت کرده‌اند.

پيشتر سازمان عفو بين‌الملل از احتمال شکنجه چند تن از نزديکان ميرحسين موسوی که به دنبال انتخابات رياست جمهوری دستگير شدند و واداشتن آنها به «اعترافات» تلويزيونی شديداً ابراز نگرانی کرد.

دست‌کم ۲۰ نفر بنا به آمار رسمی به دست بسيج يا نيروهای انتظامی در روايدادهای پس از انتخابات کشته شده‌اند. با اين حال آمارهای تأييد نشده رقمی بالای ۱۰۰ نفر را نشان می‌دهد.
XS
SM
MD
LG