لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۲

سعيد شريعتی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت بازداشت شد


 سعيد شريعتی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت
سعيد شريعتی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت
در تازه ترين دور دستگيری فعالان سياسی در ايران، سعيد شريعتی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت چهارشنبه شب بازداشت شده است.

به گزارش نوروز، وب سايت خبری حزب مشارکت، سه مأمور امنيتی عصر چهارشنبه « با مراجعه به منزل سعيد شريعتی و پس از بازرسی منزل وی و ضبط لب تاب وبرخی نوشته ها و مدارک، وی را با خود بردند.»

طبق اين گزارش سعيد شريعتی پيشتر يک روز پس از انتخابات دهم رياست جمهوری در ۲۲ خرداد به همراه دبير کل و برخی از اعضاء دفتر سياسی و شورای مرکزی و اعضاء جبهۀ مشارکت بازداشت شده بود، اما پس از يک روز وی را آزاد کردند.

بازداشت سعيد شريعتی همزمان با اخبار تازه ای که طی روز های اخير درباره نحوه نگهداری دستگير شدگان وقايع اخير منتشر شده، صورت می‌گیرد.

به دنبال اعلام خبر مرگ تعدادی از زندانيان سياسی که در رويدادهای پس از انتخابات بازداشت شده بودند، بازداشتگاه کهريزک در جنوب تهران به دستور رهبر جمهوری اسلامی ايران بسته شد.

اين در حالی است که جبهه مشارکت روز چهارشنبه در بيانيه ای تعطيلی بازداشتگاه کهريزک توسط حکومت ايران را اقدامی در راستای مهلتی برای پاک کردن آثار جرم و ادامه جنايات در محل های ديگر دانسته است.

آيت الله حسينعلی منتظری، سرشناس ترين روحانی منتقد حکومت ايران، نيز روز چهارشنبه بستن شدن بازداشتگاه کهريزک را اقدامی در جهت اغفال «مردم» دانسته و گفته است که نمی‌توان با تعطيلی يک بازداشتگاه، «تمام گناه را به گردن يک ساختمان» انداخت.

در ادامه کشف و اظهار نظر در مورد بازداشتگاه‌های غیرقانونی، کاظم جلالی،‌عضو کميسيون مجلس برای رسيدگی به وضعيت بازداشت‌شدگان، وجود يک زندان در طبقه منفی چهار ساحتمان وزارت کشور را تاييد کرده است.

آقای جلالی گفته است:« من هم اين موضع را شنيده‌ام که بهتر است اسم نبريم، از اين مکان‌های غيرقانونی چندين مورد شنيده‌ايم که حتما به وضعيت آنها رسيدگی می‌کنيم».

به گفته مقامات ايران نزديک به ۵۰ نفر از فعالان سياسی و روزنامه نگاران که پس از انتخابات بازداشت شده در زندان به سر می برند ولی تاکنون اعضای کميته ويژه مجلس موفق به ديدار با آنها نشده اند.

مقامات دولتی ايران می گويند نزديک به سيصد نفر از کسانی که پس از انتخابات بازداشت شده اند، همچنان در زندان هستند. اين در حالی است که گروه های طرفدار حقوق بشر می گويند تعداد بازداشت شدگان بسيار بالاتر از آمار رسمی است.
XS
SM
MD
LG