لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۱

تاج‌زاده و بهزاد نبوی تلفنی با خانواده خود صحبت کردند


 مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی دو عضو سازمان مجاهدین انقلاب
مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی دو عضو سازمان مجاهدین انقلاب
مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی، دو عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که از پس از انتخابات ۲۲ خردادماه به همراه شمار زیادی از فعالان سیاسی دستگیر شدند، توانستند برای نخستین بار با خانواده‌های خود تماس تلفنی برقرار کنند.

‌به گزارش سایت نوروز، ارگان جبهه مشارکت، فخرالسادات محتشمی‌پور، گفته است که پس از گذشت ۴۵ روز توانسته روز چهارشنبه با همسرش مصطفی تاج‌زاده تلفنی صحبت کند. مصطفی تاج‌زاده در این تماس تلفنی درباره محل بازداشت خود چیزی نگفته است.

به گفته نزدیک نزدیکان مصطفی تاج‌زاده، وی از ناحیه دیسک کمر دچار مشکل و دارای درد شدید است.

مصطفی تاج‌زاده از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب است؛ وی در دوره محمد خاتمی معاون سیاسی وزارت کشور بود.

از سوی دیگر هوشنگ پوربابایی وکیل بهزاد نبوی، در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، اعلام کرد که موکلش سه‌شنبه با منزل تماس گرفته و به خانوده‌اش به مدت ۱۰ دقیقه صحبت کرده است. به گفته این وکیل دادگستری بهزاد نبوی از محل نگهداری خود بی‌اطلاع بوده است.

بهزاد نبوی ۶۸ ساله است و به گفته خانواده وی دارای ناراحتی قلبی است. ‌هوشنگ پوربابایی علاوه بر وکالت بهزاد نبوی، وکالت مصطفی تاج‌زاده و محسن میردامادی، دبیرکل حزب مشارکت را نیز بر عهده گرفته است.

‌به گفته آقای پوربایایی وی به تازگی توانسته است وکالت نامه‌اش را به امضای محسن میردامادی برساند.

هوشنگ پوربابایی در این مصاحبه از قوه قضاییه خواسته است که حقوق اولیه بازداشت‌شدگان رعایت شود به طوری که وکلا بتوانند موکلان خود را ملاقات کنند و خانواده‌های آنها نیز از وضع آنها مطلع شوند.

از سوی دیگر چهارشنبه شب، سعید شریعتی، یک عضو دیگر جبهه مشارکت در منزل خود به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.

سعید شریعتی یک روزپس از انتخابات به همراه دبیر کل و برخی از اعضای جبهه مشارکت بازداشت شده بود و یک روز پس از آن آزاد شد.

به گفته نزدیکان سعید شریعتی از آنجا که وی دارای ناراحتی قلبی است، خانواده وی به شدت درباره سلامت وی نگران هستند.

سعید حجاریارن هنوز آزاد نشده است


در همین حال یکی از نزدیکان سعید حجاریان در گفت‌وگو با رادیو فردا ضمن تکذیب برخی گزارش‌های منتشر شده که حکایت از آزادی این عضو جبهه مشارکت داشت اعلام کرد که علی‌رغم وعده مقام‌های بلندپایه قضایی وی همچنان در زندان به سر می‌برد.

این منبع آگاه به رادیو فردا گفت که پیش از این آیت الله شاهرودی، رئیس قوه قضائیه، وعده داده بود که سعید حجاریان به زودی آزاد خواهد شد که به گفته وی گویا با مخالفت مقا‌م‌های امنیتی مواجه شده است.

تاکنون محسن میردامادی، عبدالله رمضان‌زاده، مصطفی تاج‌زاده، سعید حجاریان، محسن صفای فراهانی، محسن امین‌زاده، علی تاجر نیا، سعید شیرکوند، شهاب‌الدین طباطبایی، علی اصغر خدایاری، داوود سلیمانی، سعید شریعتی، عباس کوشا، رمضان پور، سعید نورمحمدی، حمزه غالبی، رضا همایی، زویا حسنی،سعیده کردی‌نژاد و حسین موسوی همگی از حزب مشارکت پس از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده‌اند.

جواد امام، مصطفی تاج‌زاده، امیرحسن مهدوی، بهزاد نبوی، صادق نوروزی، مجید نیری و فیض‌ الله عرب سرخی نیز از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب هستند که پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده و تاکنون در زندان به سر می‌برند.
XS
SM
MD
LG