لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۴

وجیهه مرصوصی: از محل نگهداری سعید حجاریان بی‌خبرم


 سعید حجاریان
سعید حجاریان
در حالی که برخی منابع خبری از انتقال سعید حجاریان به یک خانه سازمانی و ابلاغ این موضوع به خانواده وی خبر داده‌اند، همسر سعید حجاریان از این مسئله ابراز بی‌اطلاعی کرد.

وجیهه مرصوصی، همسر سعید حجاریان، به رادیو فردا گفت که همسرش همچنان در بازداشت به سر می‌برد و از انتقال او به خارج از زندان اطلاعی ندارد.

پیش از این کاظم جلالی، سخنگوی کمیته ویژه مجلس برای پیگیری رویدادهای پس از انتخابات ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر به نقل از سعید مرتضوی، دادستان تهران، گفته بود که آقای حجاریان «به یک منزل سازمانی که دارای امکانات مناسب رفاهی و پزشکی است، منتقل شده و حتی این ساختمان با توجه به وضعیت جسمی حجاریان، دارای استخر هم می‌باشد».

کاظم جلالی همچنین همچنین گفته بود: «آقای مرتضوی گفته است در مورد سلامتی حجاریان جای نگرانی وجود ندارد و حتی شب گذشته شخصاً با حجاریان ملاقات داشته است و امکان رفت و آمد خانواده حجاریان هم به این محل وجود دارد و این موضوع به خانواده حجاریان ابلاغ شده است.»

با این حال علی رغم گفته‌های کاظم جلالی درباره اطلاع خانواده سعید حجاریان از محل نگهداری وی، وجیهه مرصوصی به رادیو فردا گفت که از انتقال یا محل نگهداری همسرش اطلاعی ندارد.

همسر سعید حجاریان گفت که از آنها خواسته شده بود خانه را ترک کنند تا مأموران امنیتی به همراه آقای حجاریان در آنجا مستقر شوند که خانواده حجاریان با ترک خانه و حضور نیروهای امنیتی مخالفت کردند چرا که به گفته خانم مرصوصی، «معنای اين‌كار، انتقال سعيد حجاريان به خانه خودش نيست.»

همچنین به خانواده سعید حجاریان گفته شده است که می‌توانند [برای نگهداری آقای حجاریان] خانه‌ای را خود اجاره کنند و این خانه کاملاً تحت نظر نیروهای امنیتی باشد، که این مورد به گفته خانم مرصوصی از سوی خانواده مورد پذیرش واقع نشده است.

خانواده سعید حجاریان می‌گویند با توجه به وضعیت جسمانی وخیم آقای حجاریان که ناشی از ترور وی است، مسئولات امنیتی و قضایی در حالی که کنترل کامل به وی دارند ‌می‌خواهند مسئولیت جان وی را به خانواده واگذار کنند.

در همین حال سایت خبری نوروز، ارگان جبهه مشارکت، به نقل از خانواده سعید حجاریان گزارش داده است که وی در زندان شکنجه شده است. زینب حجاریان به سایت نوروز گفته است که مأموران سعید حجاریان را از زیر آفتاب داغ گذاشته و به طور ناگهانی با یخ به وی شوک وارد می‌کنند.

زینب حجاریان، دختر سعید حجاریان در این باره به نوروز گفته بود: «پزشک پدرم گفتند که این قضیه منجر به خونریزی مغزی خواهد شد و با توجه به اینکه یکی از رگ‌های مغزی پدرم در ترور ایشان به شدت آسیب دیده، اینها می‌خواهند ایشان را دچار خونریزی مغزی کرده و اینگونه بکشند.»

سعید حجاریان، عضو ارشد جبهه مشارکت، در ۲۳ خردادماه، یک روز پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌ جمهوری بازداشت شد، گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر به دلیل وضعیت ویژه جسمانی که وی که ۱۰ سال پیش مورد ترور قرار گرفت، در مورد ادامه بازداشت وی هشدار داده‌اند.
XS
SM
MD
LG