لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۷

مقام سپاه: موسوی، خاتمی و کروبی باید مجازات شوند


این نخستین بار نیست که میرحسین موسوی و محمد خاتمی مورد حمله جناح حامی محمود احمدی‌نژاد قرار می‌گیرند.
این نخستین بار نیست که میرحسین موسوی و محمد خاتمی مورد حمله جناح حامی محمود احمدی‌نژاد قرار می‌گیرند.
رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران در مقاله‌ای در نشریه این نهاد نظامی از «دستگاه قضایی و مسئولان اطلاعاتی امنیتی» جمهوری اسلامی خواست موسوی، خاتمی، کروبی و خوئینی‌ها را محاکمه و مجازات کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، از حامیان رسانه‌ای دولت محمود احمدی‌نژاد، روز یک‌شنبه به نقل از یدالله جوانی هشدار داد که «هر جریان با هر سابقه‌ای که بخواهد نظام اسلامی را تغییر دهد باید به عنوان جریان برانداز و خیانتکار مجازات گردد».

آقای جوانی می‌گوید که میرحسین موسوی، رقیب اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، مهدی کروبی، موسس حزب اعتماد ملی و دیگر نامزد انتخابات،‌ محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران و از حامیان اصلی آقای موسوی، و محمد موسوی خوئینی‌ها، از افراد موثر در جامعه روحانیون مبارز، با «حمایت غرب و به‌ویژه آمریکا» قصد استقرار «یک نظام غیردینی» را داشته‌اند و به همین اتهام باید «دستگیر و محاکمه و مجازات شوند».

یدالله جوانی برای اثبات این اتهام به «اسناد و مدارک در اختیار و موجود» و متن کیفرخواستی استناد کرده است که در دو جلسه دادگاه بازداشتی‌های حوادث پس از انتخابات ارائه شده است.

این در حالی است که آقای جوانی به‌روشنی مشخص نکرده است که چه اسناد و مدارکی «در اختیار» است و کیفرخواست دادگاه بازداشتی‌ها نیز از نظر کارشناسان حقوقی فاقد وجاهت قانونی دانسته شده است.

محسن کدیور که در آمریکا به تدریس و تحقیق مشغول است و نقش سخنگوی «جنبش سبز» و میرحسین موسوی را بر عهده گرفته است تا آنجا پیش می‌رود که کیفرخواست دادگاه متهمان به «کودتای مخملی» را به سرمقاله‌های حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان تشبیه می‌کند.

آقای شریعتمداری، مدیر مسئول و نماینده رهبر ایران در روزنامه کیهان، پیشتر میرحسین موسوی را تلویحا عامل آمریکا خوانده و خواستار آن شده است که او و محمد خاتمی پاسخ‌گوی «جنایات هولناک و خیانت آشکار» باشند.

حامیان دولت محمود احمدی‌نژاد در حالی کشورهای غربی از جمله آمریکا را به حمایت همه‌جانبه از نامزد اصلی اصلاح‌طلبان ایران در انتخابات متهم می‌کنند که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، از سوی جمهوری‌خواهان این کشور متهم می‌شد که چرا دست روی دست گذاشته و از میرحسین موسوی و اعتراضات مردم ایران حمایت نمی‌کند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی که اعلام کرده‌اند دولت جدید ایران را مشروع و آقای احمدی‌نژاد را رئیس جمهور ایران نمی‌دانند و همین طور محمد خاتمی بارها از سوی نشریات و رسانه‌های حامی دولت نهم به عنوان سازمان‌دهندگان ناآرامی‌های اخیر معرفی شده‌اند.

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران در مقاله خود که در هفته‌نامه «صبح صادق» منتشر شده است اعلام می‌کند که «خاموش کردن کامل آتش فتنه در گرو محاکمه عناصر اصلی و افشای ماهیت آنان» است.

حسین شریعتمداری نیز پیشتر با اشاره به این که میرحسین موسوی از «پروژه دیکته‌شده آمریکایی‌ها» تبعیت می‌کند چاره کار را «کور کردن چشم فتنه» دانسته بود.

یدالله جوانی با نسبت دادن ناآرامی‌های اخیر به «جریان دوم خرداد» هدف اصلی کودتاگران مخملی را «حاکم کردن تفکر سکولاریسم با برگ میرحسین» دانسته است.
XS
SM
MD
LG