لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۳۴

موسوی: بازداشت بهشتی از حوادثی سهمگين‌تر خبر می‌دهد


مير حسين موسوی، نامزد معترض به انتخابات رياست جمهوری، روز چهارشنبه در واکنش به بازداشت عليرضا بهشتی در بيانيه ای اعلام کرد که اين بازداشت «يک نشانه است که از حوادثی سهمگين خبر می دهد».

میرحسین موسوی در این بیانیه بازداشت علیرضا بهشتی، مرتضی الویری و سردار محمد عزلتی مقدم ، مسئول کميته ايثارگران ستاد انتخاباتی آقای موسوی، را محکوم کرده است.

عليرضا بهشتی، مشاور ارشد مير حسين موسوی، و مرتضی الویری، رییس کمیته صیانت آرا مهدی کروبی روز سه شنبه با حکم دادستان جديد تهران بازداشت شدند.

علیرضا بهشتی و مرتضی الویری به دنبال نا آرامی های پس از انتخابات رياست جمهوری دهم، به عنوان دو تن از اعضای کميته امور بازداشت شدگان و کشته شدگان تاسيس شده از سوی موسوی و کروبی، فعاليت می کردند.

ميرحسين موسوی با انتقاد از بازداشت عليرضا بهشتی و مرتضی الويری گفته است:« آنان اينک در زندان به سر می‌برند در حالی که عاملان فجايع اخير آزادند و مسئولان ادعا می‌کنند حتما به جناياتی که رخ داده است رسيدگی خواهند کرد».

آقای موسوی پرسيده است: «آيا با از بين بردن اسناد جنايت و در بند کردن کسانی که حقوق قربانيان را پيگيری می‌کردند اين کار را انجام می‌دهيد؟»

ميرحسين موسوی در بخش دیگری از بيانيه خود با اشاره به این که «باطل رفتنی است»، نوشته است: «روزهايی خطير در پيش‌رو قرار گرفته است. دستگيری کسانی چون دکتر بهشتی يک نشانه است که از حوادثی سهمگين‌تر خبر می‌دهد.»

آقای موسوی در نامه خود خطاب به «مردم ايران» و با اعلام اين که «سلسله حوادث جديدی آغاز شده است» گفته است: «مراقب باشيد که آنها شما را تحريک نکنند و به هنگام نابود کردن خود به کاشانه و کشورتان لطمه نزنند.»

اين نامزد معترض به نتيجه انتخابات همچنين خطاب به «مردم ايران» تصريح کرده است: «کاملا پيداست که تلاش‌های شما برای بازگرداندن آرامش به جامعه قرار نيست با پاسخی خردمندانه روبرو شود.»

ميرحسين موسوی همچنين بازداشت عليرضا بهشتی را « هتک حرمتی» به خانواده آيت الله محمد بهشتی ارزيابی کرده است.

آيت الله محمد بهشتی، اولين رييس دستگاه قضايی جمهوری اسلامی ايران، در جريان يک بمبگذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ کشته شد.

ساعاتی پیش از بازداشت علیرضا بهشتی، ماموران دادستانی پس از مهر و موم دفتر مهدی کروبی، به منزل آقای الويری رفته و پس از جستجوی کامل خانه، او را نيز با خود بردند.

در همين حال، دفتر انجمن دفاع از زندانيان که مسئوليت آن را عماالدين باقی، فعال حقوق بشر، بر عهده داشت با حکم دادستان جديد تهران مهر و موم شد.

اين چهارمين دفتر فعالان و تشکيلات سياسی نزديک به اصلاح طلبان است که طی دو روز گذشته از سوی ماموران دادستانی تهران پلمب می شود.

اين دادستانی پيشتر دفتر مهدی کروبی، نامزد معترض انتخابات، حزب اعتماد ملی و همچنين کميته امور بازداشت شدگان را مهر و موم کرده بود.

اقدامات تازه قضايی عليه معترضان به نتيجه انتخابات در حالی وارد مرحله تازه ای شده است که طی روز های اخير تعدادی از اصولگرايان تندرو خواستار برخورد با ميرحسين موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی و مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی شده اند.
XS
SM
MD
LG