لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۹

جلوه جواهری به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد


 جلوه جواهری
جلوه جواهری
جلوه جواهری فعال حقوق زنان و از اعضای کمپين يک ميليون امضاء به اتهام «اجماع و تبانی با هدف اقدام عليه امنيت کشور» در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد.

به گزارش سایت کانون زنان ايرانی ، وی که در تاريخ ۲۳ خرداد ۸۷ مقابل گالری ابريشم با هشت تن ديگر از فعالان حقوق زنان دستگير شده بود، و طی مراحل بازپرسی بر اساس ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی تفهيم اتهام شده بود؛ در نهايت به دليل عضويت در کمپين يک ميليون امضاء به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی محکوم گرديد. اين در حالی است که برخی از بازداشت شدگان همان روز از اين اتهام تبرئه شده اند و پرونده آنها نيز به دادگاه عمومی ارجاع شده است.

هدف از کمپين يک ميليون امضا که حدود به دو سال پيش توسط تعدادی از فعالان حقوق زن در ايران راه‌اندازی شد جمع‌آوری يک ميليون امضا از زنان و مردان ايرانی برای رفع، به گفته مسئولان اين کمپين، «تبعيض‌های قانونی عليه زنان ايرانی» است.

به گزارش سايت تغيير برای برابری، مينا جعفری وکیل جلوه جواهری گفت: «متاسفانه اتهام عنوان شده در رای صادره با کيفر خواست مغايرت داشته و رای مزبور بدون توجه به دفاعيات جواهری و وکيل وی صادر شده است.»

به گزارش اين سايت، خانم جواهری همچنين در روز جهانی ۱۱ ارديبشهت ماه ۱۳۸۸ نيز در منزلش دستگير شد.

ماموران امنيتی پس از بازداشت همسرش، کاوه مظفری به بهانه شرکت در تجمع روز جهانی کارگر منزل وی را تفتيش کرده و جلوه جواهری را نيز به زندان اوين منتقل کردند. اتهام اين فعال حقوق زنان «اقدام عليه امنيت ملی از طريق عضويت در کمپين يک ميليون امضا و تجمع و تبانی» اعلام شد. وی ۱۷ خرداد ماه با قرار کفالت۱۰۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد.

در سال‌های اخير برخی از اعضای اين کمپين توسط ماموران امنيتی ايران دستگير و به زندان محکوم شده‌اند.

سال گذشته جايزه معتبر سيمون دوبووار به کمپين يک ميليون امضاء در ايران تعلق گرفت.
XS
SM
MD
LG