لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۴

توقيف سه روزنامه در يک روز


سه روزنامه «فرهنگ آشتی»، «آرمان روابط عمومی» و «تحلیل روز» از سوی هيات نظارت بر مطبوعات توقيف شدند.

روزنامه «فرهنگ آشتی» در دوره جديد انتشارش خود را « نزديک به هاشمی رفسنجانی » معرفی کرده و مشی اين روزنامه را « اصولگرايانه - اصلاح طلبانه » اعلام کرده بود.

اين روزنامه از نيمه مرداد ماه گذشته که فهرست يارانه پرداختی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطبوعات را منتشر کرد مورد اعتراض معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

فهرست منتشر شده از سوی روزنامه فرهنگ آشتی «فاش کرد» که شماری از روزنامه های حامی محمود احمدی نژاد بيشترين يارانه مطبوعات را دريافت کرده اند تا حدی که تنها در ۳ ماه نخست سال ۸۸ روزنامه کيهان با دريافت ۵۲۹ ميليون تومان ، و روزنامه دولتی ايران نيز در ۳ ماه نخست امسال با دريافت ۴۷۰ ميليون تومان يارانه مطبوعات در رديف دوم قرار دارد.


روزنامه «آرمان روابط عمومی» نيز دوشنبه شب با انتشار خبری کوتاه در سايت خود خبر داد که « براساس ابلاغيه هيات نظارت بر مطبوعات، که عصر روز دوشنبه مورخ ۱۳مهرماه ۱۳۸۸ به دفتر روزنامه ارسال شد، روزنامه آرمان توقيف موقت شده و از فردا (سه شنبه ۱۴ مهر) منتشر نمی شود.»

دبير سرويس سياسی روزنامه « آرمان روابط عمومی» نيز شامگاه دوشنبه با تائيد خبر توقيف اين روزنامه به خبرگزاری ايلنا گفت که « طبق نمابری که از سوی هيات نظارت بر مطبوعات برای روزنامه ارسال شد ، اين هيات در جلسه خود حکم توقيف روزنامه آرمان را صادر کرد. »

روزنامه «آرمان روابط عمومی» با مدير مسئولی هوشمند سفيدی از کارشناسان روابط عمومی در ايران منتشر می شد و از روزنامه های اصلاح طلب به شمار می رفت.

به گزارش خبرگزاری های ايران، مسئولان روزنامه «فرهنگ آشتی» گفته اند حکم توقيف به استناد ماده ۷ و ۸ قانون مطبوعات صادر شده که مربوط به درج مشخصات روزنامه و چگونگی واگذاری امتياز نشريه است.

روزنامه «تحليل روز»، چاپ شيراز نیز در شماره ۷۵۶ به حکم هيات نظارت بر مطبوعات توقيف شد. اين روزنامه که از بهمن ماه ۱۳۸۵ در شيراز به سردبيری بهمن حاجات نيا منتشر می شد.

از زمان انتخابات تاکنون دستکم روزنامه های « ياس نو » نزديک به حزب مشارکت ، روزنامه « آريا » به صاحب امتيازی محمدرضا زهدی، « اعتماد ملی » به صاحب امتيازی مهدی کروبی ، و « کلمه سبز » به صاحب امتيازی ميرحسين موسوی توقيف شده اند که با توقيف «فرهنگ اَتی » و آرمان روابط عمومی » شمار روزنامه های توقيف شده در نزديک به ۴ ماه اخير به ۶ روزنامه رسيد.

ده ها روزنامه نگار نيز از زمان انتخابات تاکنون بازداشت شده اند.
XS
SM
MD
LG