لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۷

«دستگیری ۱۰ ایرانی در اندونزی به اتهام حمل مواد مخدر»


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
خبرگزاری دولتی اندونزی اعلام کرد، ماموران گمرک این کشور، ۱۰ ایرانی را به دلیل حمل مواد مخدر روان‌گردان دستگیر کرده‌اند.

انور سوپ‌ریادی، مدیرکل گمرک اندونزی، به خبرگزاری آنتارا گفته است که دو مرد و هشت زن ایرانی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در فرودگاه بین‌المللی جاکارتا با بازداشت شده‌اند.

به گفته مدیرکل گمرک اندونزی، این ۱۰ ایرانی، با پروازهای مختلف از مالزی، قطر، سوریه به جاکارتا پرواز کرده‌اند؛ این مقام اندونزیایی ارزش مواد روان‌گردان کشف شده را نزدیک به ۱۰ میلیون و هفتصد هزار دلار اعلام کرده است.

آنچنان که مدیرکل گمرک اندونزی گفته است، ماموران گمرک در آغاز یک مرد و دو زن ایرانی را که از مالزی پرواز کرده بودند، با ۹.۸ کیلوگرم ماده روان‌گردان کریستال دستگیر کردند که در نهایت با دستگیری دیگر افراد، در مجموع ۲۶.۸ کیلوگرم کریستال و ۲۲.۸ لیتر مواد روان‌گردان کشف شده است.

درگزارش خبرگزاری دولتی اندونزی آمده است که این مواد روان‌گردان، در ظرف شامپو و صابون و مواد شوینده، و نیز ظروف غذا جاسازی شده بود.

برپایه این گزارش پلیس اندونزی بر این باور است که این افراد به یک باند قاچاق مواد مخدر در خاورمیانه وابسته هستند. این گزارش می‌افزاید یکی از دو مرد دستگیر شده، پس از آنکه اقدام به خودکشی کرد، به بیمارستان منتقل شده است.

به گفته مدیرکل گمرک اندونزی اگر این افراد مجرم شناخته شودند با مجازاتی تا ۱۰ سال زندان روبرو خواهند شد.
XS
SM
MD
LG