لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۷

انتقال بهزاد نبوی از زندان به بیمارستان


بهزاد نبوی
بهزاد نبوی
بهزاد نبوی، از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که روز شنبه و پس از پایان مرخصی ده روزه‌اش به زندان اوین بازگشته بود، به دلیل عوارض ناشی از بیماری از زندان به بیمارستان منتقل شد.

به نوشته سایت اینترنتی کلمه بهزاد نبوی، عضو برجسته سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، صبح روز شنبه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مراجعه کرده و در آنجا از وی خواسته شده بود، خود را به بند ۲-الف زندان اوین معرفی کند.

پس از مراجعه آقای نبوی به زندان اوین، مسئولان زندان وی را بلافاصله به دلیل وخامت وضعیت جسمی‌اش به اورژانس بیمارستان خاتم الانبیاء فرستاده‌اند. وی چند روز پیش تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود.

بهزاد نبوی که بلافاصله پس از آغاز اعتراض‌ها به نتایج انتخابات در ایران به همراه شمار دیگری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای در ایران بازداشت شده بود، در مدت بیش از پنج ماه حبس خود نیز در این بیمارستان بستری شده بود.

وی که از مسن‌ترین بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات به شمار می‌آید، از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.

مقام‌هاى جمهورى اسلامى با آزادى این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب در ازاى پرداخت وثیقه تا زمان برگزارى دادگاه تجدید نظر موافقت نکرده و به وى که از بیمارى قلبى رنج مى‌برد، در مقابل دریافت وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانى تنها۱۰ روز مرخصى داده بودند.

بهزاد نبوی دردوران مرخصی خود و به ویژه در دیدار با چهره‌های سیاسی که به عیادت وی آمده بودند، به انتقادهای خود از حکومت ادامه داده بود.

وی در باره علت عدم موافقت مقام‌های جمهوری اسلامی با آزادی‌اش گفته بود: « آقایان شب قبل آزادى از من خواستند تا امضا دهم که فعالیت‌هاى سیاسى و مصاحبه‌هاى خود را تا دادگاه تجدیدنظر کنار بگذارم و با احزاب و گروه‌ها تماس نگیرم، من هم نپذیرفتم، وقتى معامله جوش نخورد ۱۰ روز مرخصى دادند».

بهزاد نبوی در جمع ملاقات کنندگان خود همچنین گفته بود، حکم بازداشت وی و دیگر بازداشت‌شدگان چند روز پیش از انتخابات توسط یک نهاد امنیتی صادر شده بود.

میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد از نخستین کسانی بودند که بلافاصله پس از آزادی بهزاد نبوی در بیمارستان به ملاقات وی رفته بودند. همچنین محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین، مهدی کروبی و اعضای خانواده آیت‌الله خمینی نیز با بهزاد نبوی دیدار کرده بودند.

به نوشته سایت‌های اینترنتی اصلاح‌طلبان، قاضی دادگاه انقلاب روز شنبه پس از مراجعه آقای نبوی به این دادگاه، به وی گفته است، از آنجایی که او «در دوران مرخصی‌اش رعایت مسائل لازم را نکرده و از جمله با افرادی جز بستگان خود دیدار کرده و در این دیدارها غیر از احوال‌پرسی، مسائل دیگری را نیز بیان کرده است» به همین دلیل باید به زندان بازگردد.
XS
SM
MD
LG