لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۳

موسوی به لباس‌شخصی‌ها: مأموریت خود را انجام دهید، مرا بکشید


عکس از حضور موسوی در راه‌پیمایی روز قدس که به حمله لباس‌شخصی‌ها به او ختم شد.
عکس از حضور موسوی در راه‌پیمایی روز قدس که به حمله لباس‌شخصی‌ها به او ختم شد.
یک وب‌سایت خبری نزدیک به میرحسین موسوی روز سه‌شنبه از حضور او در میان لباس‌شخصی‌های مقابل فرهنگستان هنر خبر داد. آقای موسوی به آنها گفته است: «مأموریت خود را انجام دهید. مرا بکشید.»

به گزارش پایگاه خبری «کلمه»، حدود ۳۰ تا ۴۰ لباس‌شخصی موتورسوار که از بعدازظهر روز دوشنبه، ۱۶ آذر، در اطراف فرهنگستان هنر، محل کار میرحسین موسوی، حضور داشتند روز سه‌شنبه سعی کرده‌اند «با تجمع مانع از خروج ماشین مهندس موسوی از پارکینگ فرهنگستان شوند».

کلمه می‌گوید در حالی که این افراد علیه آقای موسوی شعار سر داده بودند، «مهندس موسوی که از تکرار این اتفاق ناراحت شده بود» برخلاف میل محافظان خود به میان این موتورسواران رفته و گفته است: «شما مأمور هستید. مأموریت خود را انجام دهید. مرا بکشید، بزنید، تهدید کنید.»

به گفته خبرنگار وب‌سایت کلمه، این گفته آقای موسوی «موجب انفعال لباس‌شخصی‌ها و پراکندگی آنها شده است».

پیشتر نیز در روز ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز، که با اعتراض گسترده مردم به دولت محمود احمدی‌نژاد همراه بود، عده‌ای نیروی امنیتی موتورسوار با لباس شخصی با تجمع در برابر هر دو در ساختمان فرهنگستان هنر از خروج خودروی آقای موسوی ممانعت کرده و عملاً او را در حصر قرار دادند.

وب‌سایت خبری کلمه می‌گوید یکی از این لباس‌شخصی‌های موتورسوار در پاسخ به پرسشی در مورد علت تجمع آنها در برابر فرهنگستان هنر گفته است: «ما مأمور هستیم جلوی تردد موسوی را بگیریم.»

وب‌سایت کلمه نمی‌گوید که این افراد از سوی چه مقامی چنین مأموریتی یافته‌اند، اما از زمان آغاز اعتراضات مردم به نتیجه انتخابات و حوادث پس از آن نیروهای شبه‌نظامی بسیج و لباس‌شخصی در برابر تمام تجمع‌های مسالمت‌آمیز مردم در تهران و دیگر شهرها حضور داشته‌اند.

سرلشکر محمدعلی جعفری،‌ فرمانده کل سپاه پاسداران، پیشتر در اوایل شهریورماه گفته بود که در حوادثی مانند حمله به کوی دانشگاه «تعدادی از لباس‌شخصی‌ها و عوامل خودسر حضور داشتند که با شناسایی آنها با تخلفات‌شان برخورد خواهد شد».

پس از گذشت نزدیک به شش ماه از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شد، روز دوشنبه، ۱۶ آذر، مقارن با روز دانشجو با اعتراضات گسترده دانشجویان و مردم در تهران و دیگر شهرهای ایران همراه بود.

در جریان اعتراضات روز دوشنبه بود که زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی و از سرسخت‌ترین منتقدان محمود احمدی‌نژاد، نیز پس از حضور در محل کار خود، دانشگاه هنرهای زیبا، مورد حمله لباس‌شخصی‌ها قرار گرفت که با اسپری فلفل به سوی او هجوم بردند.

این اعتراضات و حضور مردم در خیابان‌ها در حالی اتفاق افتاد که مقامات جمهوری اسلامی همچون در مورد ۱۳ آبان و روز قدس از یک ماه پیش مردم را از حضور و تجمع در خیابان‌ها و به گفته خود «اغتشاش» برحذر داشته بودند.
XS
SM
MD
LG