لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۰

رادان هشدار داد؛ احمدی مقدم از مردم خواست قدر حکومت را بدانند


اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی
اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی
روز چهارشنبه در حالی که اسماعیل احمدی‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، خطاب به مردم گفت اگر قدر حکومت را ندانند، «اشرار» و «بیگانگان» بر آنها حکومت خواهند کرد، جانشین وی، احمدرضا رادان، به هواداران جنبش سبز در مورد حرکت‌های اعتراضی در روزهای تاسوعا و عاشورا، شنبه و یک‌شنبه آینده، هشدار داد.

احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، درباره سیاست این نیرو در برخورد با مخالفان دولت در روزهای محرم گفت: «غیر از این تجمعات كه مربوط به مراسم عاشورا و تاسوعاست، در رابطه با موضوعاتی كه مربوط به تجمعات غیرقانونی باشد برابر وظایف‌مان عمل خواهیم كرد كه این موضوع را هم قبلا اعلام كرده‌ایم.»

احمدرضا رادان در حاشیه همایش تخصصی و كاربردی معاونت خدمات قضایی در پلیس پیشگیری ناجا به خبرنگاران گفت: «تجمع غیرقانونی كه از خط قرمز رد نشده باشد پلیس در ابتدا تذكر خواهد داد و اگر آن تجمع از خط قرمز عبور كند با آن برخورد می‌شود كه حتما یكی از برخوردها دستگیری خواهد بود.»

نیروی انتظامی در سال جاری در اقدامی بی‌سابقه محدودیت‌های زیادی برای عزاداری‌های روزهای محرم وضع کرده است؛ گرفتن مجوز از کلانتری، محدودیت زمانی برای مراسم عزاداری، حضور پرتعداد ماموران در خیابان‌ها، توصیه به عدم تجمع در اطراف تکیه‌ها و مساجد از جمله اقدامات نیروی انتظامی است.

با گذشت شش ماه از انتخابات ریاست جمهوری ایران، اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات و دولت برآمده از آن همچنان ادامه دارد و به دامنه آن نیز افزوده شده است.

«ممنوعیت برگزاری مراسم یادبود آیت‌الله منتظری»


در هفته گذشته، با درگذشت آیت‌الله منتظری، ده‌ها هزار نفر از هواداران جنبش سبز روز دوشنبه خود را به قم رساندند تا در مراسم تشییع این مرجع شیعه شرکت کنند؛ به این ترتیب تشییع جنازه آیت‌الله منتظری به یکی از عمده‌ترین اجتماع مخالفان در ماه‌های گذشته تبدیل شد.

کاشان: محلی که قرار بود مراسم یادبود مرجع شیعه، آیت الله منتظری، برگزار شود..

در همین حال شهرهای دیگری همچون نجف‌آباد، زادگاه آیت‌الله منتظری، و اصفهان نیز در روزهای پس از درگذشت آیت‌الله منتظری صحنه درگیری و ناآرامی بوده‌اند.

روز چهارشنبه نیروهای حکومتی در مراسم ترحیم آیت‌الله منتظری در اصفهان اخلال کردند. در کاشان نیز از برگزاری مراسم ترحیم آیت‌الله منتظری جلوگیری شد.

در این زمینه، سایت خبری جرس، نزدیک به اصلاح‌طلبان، گزارش داده است که وزارت اطلاعات و شورای عالی امنیت ملی در بخشنامه‌هایی جداگانه برگزاری هر گونه مراسم برای آیت‌الله منتظری را ممنوع کرده‌اند.

روز پنج‌شنبه، اسماعیل احمدی‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، نیز بار دیگر به مخالفان هشدار داد که نیروی انتظامی با آنها برخورد خواهد کرد.

اسماعیل احمدی مقدم در جریان بازدید از استان لرستان گفت: «چند ماه باید فرصت می‌دادیم تا جریاناتی که ادعای مردمی بودن دارند، چهره حقیقی‌شان آشکار شود.»

اسماعیل احمدی مقدم با «اندک و ناچیز» شمردن شمار مخالفان گفت: «ما توصیه می‌کنیم این جریان خاص از اقدامات خود دست بردارد وگرنه با مخلان نظم برابر قانون و با شدت عمل برخورد خواهد شد.»

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «بزرگ‌ترین بلا برای جامعه‌ای که قدر حکومتش را نداند، تسلط اشرار و بیگانگان است.»

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که «دیگر ضرورتی ندارد که زمان و فرصت دهیم» تاکید کرد: «اگر قرار بود کسی توجیه شود تاکنون توجیه شده بود.»
XS
SM
MD
LG