لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۴

فاطمه کروبی: مسئولیت هر اتفاقی برای خانواده ام بر عهده حکومت است


مهدی کروبی
مهدی کروبی
در حالی که پسر مهدی کروبی، از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفته است، پدرش در خانه «نیمه حبس» شده است، همسر مهدی کروبی با انتشار نامه‌ای سرگشاده، حکومت جمهوری اسلامی را مسئول هرگونه اتفاقی برای اعضای خانواده‌اش معرفی کرده‌ است.

تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعلام کرد، محافظان مهدی کروبی، از چند روز پیش از «همراهی و حفاظت از وی» خودداری می‌کنند.

تقی کروبی با بیان این که پدرش در خانه «نیمه حبس» شده است، افزود است، این اقدام محافظان باعث شده است تا در صورتی که مهدی کروبی بدون محافظان از خانه خارج شود ، با خطر حمله نیروهای تندرو روبه رو شود.

به گزارش وب سایت راه سبز، جرس، حسین کروبی نیز گفته است: ازآنجایی که محافظانِ پدرش از نیروی انتظامی فرمان می‌گیرند، به نظر می‌رسد، از جایی به آنها دستور داده شده تا دیگر پدرش را همراهی نکنند.

آقای مهدی کروبی پس از رویدادهای خونین عاشورا در تهران با انتشار بیانیه‌ای، با انتقاد شدید از سرکوب شدید معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در روز عاشورا تاکید کرده بود: « به‌راستی چه شده است که حکومت... در روز عاشورا دست بر خون مردم برده و جماعتی وحشی را به جان مردم انداخته است».

وی همچنین از عاشورای سال ۱۳۴۲ و «تظاهرات عظیم» مردم ایران علیه محمدرضا پهلوی یاد کرده و خاطر نشان کرده بود: «رژیم ستمشاهی حرمت عاشورا نگاه داشت و سرکوب و دستگیری را به روزهای بعد موکول کرد».

در حالی که در روزهای گذشته گزارش‌هایی در باره حمله افراد ناشناس به اتومبیل آقای کروبی و نیز ایجاد مزاحمت برای اعضای خانواده وی منتشر شده است، فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی نیز روز سه‌شنبه با انتشار نامه سرگشاده‌ای حکومت جمهوری اسلامی ایران را مسئول «هر گونه اتفاقی برای خانواده» خود معرفی کرده است.

خانم کروبی با تشریح تلاش‌ها و مبارزات همسرش برای استقرار نظامی جمهوری اسلامی ایران نوشته است: «اینک جای بسی تاسف است، مردان و زنانی که روزهای نه چندان دور ماه‌ها در این راه مبارزه کرده و زندان‌های ساواک و شکنجه و تبعید را تحمل کرده‌اند، اینک در نظامی که خود برای به ثمر رساندش تلاش کرده‌اند منافق و ضد انقلاب خوانده شده و حتی از امنیت جانی در منزل شخصی خود برخوردار نیستند».

وی با اشاره به انتشار شایعاتی در باره بازداشت همسرش در برخی رسانه‌های حامی دولت می‌افزاید: « اینها غافل از آنند که شیخ مهدی کروبی سال‌های سال در زندان‌های ساواک هرگونه شکنجه و خطری را در راه رسیدن به هدف با آغوش باز تحمل کرده، اینک بیم آن ندارد که در نظام جمهوری اسلامی ایران به زندان رود، ولی تنها متاسف و رنجور و نگران است از اینکه خود باید شاهد آن باشد در نظامی که سال‌ها برای پیروزی آن رنج کشیده ... به جرم دفاع از حقوق شهروندی، آزادی و حاکمیت مردم بر اجرای همه اصول قانون اساسی باید چنین برخوردی را تحمل کند».

فاطمه کروبی آنگاه مقام‌های جمهوری اسلامی و رسانه‌های حامی دولت را به تحریک «نیروهای خودسر» برای حمله به مهدی کروبی و سایر رهبران جنبش سبز متهم کرده و نوشته است: « بنابراین امروز لازم می‌دانم در برابر چنین تصمیماتی که از سوی برخی از مسئولان گرفته می‌شود اعلام کنم ، من و خانواده‌ام از هیچ گونه امنیتی در قبال هجوم شبانه نیروهای خودسر به منزل خود برخوردار نیستیم، و قبل از آنکه هرگونه اتفاقی روی دهد هشدار می دهم چنانچه اتفاقی برای من و خانواده‌ام رخ دهد مسئولیت آن با حکومت خواهد بود ، و پس از آن لازم نیست که مسئولان امر وقت خود را صرف بررسی و شناسایی عاملان آن کنند».
XS
SM
MD
LG