لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۲

گروه های «سازماندهی شده» مانع حضور کروبی در مراسم عزاداری در قزوين شدند


بنابر گزارش های رسيده، گروه های لباس شخصی به صورت «جمعيت سازماندهی» شده مانع از ورود مهدی کروبی به مراسم عزاداری در منزل ناصر قوامی، نماينده قزوين در مجلس ششم، شده اند.

«سحام نيوز»، پايگاه خبری حزب اعتماد ملی، نوشته است: «پس از اين جريان، مهدی کروبی جهت ديدار و اقامت در قزوين به سمت مکان ديگری رفتند که مجدداً اين افراد که در حدود پانصد نفر تخمين زده می شوند، مانع از ورود کروبی به آن مکان شدند.»

طبق اين گزارش، شورای تامين استان، فرمانداری و نيروهای امنيتی و نظامی شهر قزوين تلاش کرده اند تا تجمع کنندگان را از اطراف محل حضور مهدی کروبی متفرق کنند.

«سحام نيوز» نوشته است، مهدی کروبی به دعوت ناصر قوامی، ريس ستاد مهدی کروبی درقزوين، برای حضور در آخرين شب مراسم عزاداری که در منزل آقای قوامی برگزار می شد به اين شهر سفر کرد.

طبق اين گزارش «از چند روز پيش عده ای در جهت ملتهب نمودن اوضاع با ارسال پيامک و انتشار خبردر رسانه های داخلی استان، نسبت به حضور مهدی کروبی در اين شهر هشدار داده بودند.»

اين گزارش در حالی منتشر شده است که خبرگزاری فارس می گويد اين تجمع تنها کمتر از يک ساعت پس از حضور مهدی کروبی در قزوين شکل گرفته است.

مهدی کروبی، نامزد معترض به نتيجه انتخابات، پيشتر نيز در جريان ديدار از نمايشگاه مطبوعات در تهران در اول آبان ماه مورد حمله «حاميان محمود احمدی نژاد» قرار گرفت و بر اساس برخی گزارش ها، «مهاجمان عمامه او را بر زمين انداختند.»

آقای کروبی در جريان حوادث پس از انتخابات نيز مورد حمله طرفداران دولت قرار گرفته بود. در جريان برگزاری نماز جمعه تهران به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی در روز ۲۶ تيرماه سال جاری، هنگامی که این نامزد انتخابات در صدد بود تا وارد دانشگاه تهران شود مورد حمله هواداران محمود احمدی نژاد قرار گرفت.

تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، ده روز پیش گفته بود: محافظان مهدی کروبی، از چند روز پيش از «همراهی و حفاظت از وی» خودداری می‌کنند.

تقی کروبی با بيان اين که پدرش در خانه «نيمه حبس» شده است، افزوده بود: اين اقدام محافظان باعث شده است تا در صورتی که مهدی کروبی بدون محافظان از خانه خارج شود، با خطر حمله نيروهای تندرو روبه رو شود.
XS
SM
MD
LG