لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۸

میرحسین موسوی: می‌ایستیم تا به هدفمان برسیم


میرحسین موسوی از مقاومت نه ماهه مصطفی تاج زاده در زندان تقدیر کرد.
میرحسین موسوی از مقاومت نه ماهه مصطفی تاج زاده در زندان تقدیر کرد.
میرحسین موسوی یکی از رهبران مخالفان در ایران در دیدار با مصطفی تاج‌زاده بر ادامه ایستادگی تا رسیدن به هدف تاکید کرده و محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین ایران نیز ابراز امیدواری کرده است که همه زندانیان سیاسی تا پایان سال آزاد شوند.

به نوشته سایت اینترنتی «کلمه» میرحسین موسوی روز پنج‌شنبه در دیدار با مصطفی تاج‌زاده با تقدیر از مقاومت وی در زندان گفته است: « همه می‌ایستیم تا به هدفمان برسیم..»

تاکید دوباره میرحسین موسوی بر ادامه اعتراض‌ها نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران در حالی است که به تازگی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی یک بار دیگر با دفاع از «سلامت» این انتخابات از آن با عنوان «نقطه قوت نظام» یاد کرده و گفته است کسانی که این انتخابات را زیر سوال می‌برند، « خودشان خود را از کشتی نظام بیرون می‌اندازند.»

این در حالی است که مصطفی تاج‌زاده اندکی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه در سخنانی پیش‌بینی کرده بود، با حضور گسترده مردم در انتخابات، نامزد اصلاح طلبان پیروز میدان خواهد بود و نگاه داشتن محمود احمدی نژاد بر سر قدرت تنها با انجام یک«کودتا» ممکن خواهد شد.

آقای تاج‌زاده که در نخستین روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه بازداشت شده بود، پس از تحمل ۹ ماه زندان، شامگاه روز چهارشنبه به طور موقت آزاد شد.

این فعال سیاسی سرشناس اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بخش عمده‌ای از زمان بازداشت خود را در سلول‌های انفردای و بندهای متعلق به سپاه پاسداران گذرانده است.

همچنین گفته می‌شود وی در زندان برای انجام مصاحبه‌های تلویزیونی و «اعتراف» علیه اصلاح‌طلبان و نقد عملکرد سیاسی خود تحت فشار بود، اما برخلاف برخی از بازداشت‌شدگان هیچ‌گاه تن به این اعترافات اجباری و شرکت در برنامه‌های تلویزیونی نداده است.

به دنبال آزادی مصطفی تاج‌زاده علاوه بر میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد، شمار دیگری از شخصیت‌های اصلاح طلب، به ویژه محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین ایران و مهدی کروبی، یکی دیگر از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیز به دیدار وی شتافته و از مقاومت ۹ ماهه او در زندان تقدیر کردند.

معاون سیاسی پیشین وزارت کشور ایران در دوران اصلاحات در این دیدارها به تشریح رویدادها در دوران ۹ ماهه بازداشت خود پرداخته است.

محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین ایران در دیدار با مصطفی تاج‌زاده ضمن تبریک آزادی وی به اعضای خانواده‌اش ابراز امیدواری کرده است، «تا پایان سال تمامی زندانیان سیاسی آزاد شوند و سال نو را در کنار خانواده‌های خود آغاز کنند.»

هر چند در روزها و هفته‌های گذشته شماری از بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران به طور موقت و با پرداخت وثیقه‌های سنگین آزاد شده‌اند، با این حال همچنان ده‌ها تن از چهر‌های رسانه‌ای و سیاسی و نیز شمار زیادی از تظاهرکنندگان همچنان در زندان به سر می‌برند.

روز چهارشنبه همچنین آیت الله بیات زنجانی، از مراجع تقلید در یک تماس تلفنی با مصطفی تاج‌زاده با وی گفت و گو کرده و از آزادی وی ابراز خشنودی کرده است.

یاسر خمینی، یکی از نوادگان آیت‌الله خمینی نیز به همراه برخی از اعضای دفتر رهبر پیشین جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه با تاج‌زاده دیدار کرده است.

محسن امین‌زاده، سعید حجاریان،هاشم آغاجری، مرتضی الویری، ابولفضل قدیانی، محسن صفایی فراهانی، محمد سلامتی، سعید شریعتی، شهاب‌الدین طباطبایی ، محمدعلی ابطحی، موسوی لاری و علی مزروعی از دیگر شخصیت‌های اصلاح‌طلب هستند که خبر دیدار آنها با تاج‌زاده در سایت‌های خبری نزدیک به اصلاح‌طلبان منتشر شده است.
XS
SM
MD
LG