لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۰

سقوط هواپیما در لیبی؛ کشته شدن دستکم ۱۰۰ نفر و نجات یک پسربچه


یک هواپيماى ايرباس "A۳۳۰" متعلق به خطوط هوايى آفریکیا ارویز، كه از ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی به مقصد تريپولى پايتخت ليبى در پرواز بود، صبح چهارشنبه یازدهم ماه مه، هنگام فرود دچار سانحه شد و سقوط کرد.

به گزارش رویترز، ۹۲ مسافر و ۱۱ خدمه هواپیما در این حادثه هوایی جان خود را از دست دادند.

این خبرگزاری می‌افزاید تنها یک پسر بچه هلندی از این حادثه جان سالم به در برده و اکنون در بیمارستان بستری است.

مقامات رسمی شركت هواپيمايى آفريقا ارويز در فرودگاه ژوهانسبورگ ضمن تأييد اين خبر از اعلام آمار دقيق كشته شدگان اين حادثه خوددارى كرد.

دلايل سقوط این هواپيما هنوز اعلام نشده اند. محمد زیدان، وزیر سازمان حمل و نقل لیبی ضمن رد عملیات تروریستی اعلام کرد که پس از بررسی دقیق، علل سقوط هواپیما اعلام خواهند شد.

شبكه خبرى سى ان ان به نقل از يک مقام شركت هواپيمايى آفريقا ارویز گزارش داد كه هواپیمای مزبور هنگام فرود و در فصله يك مترى از باند فرودگاه در هوا منفجر شد.

همچنين يك مقام امنيتى كه نخواست نامش فاش شود به خبرگزارى فرانسه گفت كه هواپيما هنگام فرود در هوا منفجر و بطور كامل متلاشى شد.

اين گزارش مى افزايد كه تمامى خدمه اين هواپيما از اتباع ليبى بوده و در حال حاضر نيروهاى امنيتى اين كشور محل وقع حادثه را مهر و موم كرده و آمبولانس ها به سرعت در مسير ۵۰ كيلومترى فرودگاه تا پايتخت درحركتند.

آخرين هواپيما ارباس نوع 200-330 A در ماه ژوئن سال گذشته که از برزيل عازم فرانسه بود بر فراز اقيانوس اطلس دچار سانحه شد و سقوط كرد که در اثر این حادثه تمامی ۲۲۸ سرنشینی این هواپیما جان باختند.
XS
SM
MD
LG