لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۳۷

ارغوان رضایی از راهیابی به دور چهارم رقابت‌های اوپن فرانسه بازماند


ارغوان رضایی، تنیس‌باز ایرانی‌تبار فرانسه، در یک دیدار نفسگیر دو بر یک از نادیا پترووا شکست خورد و از راهیابی به دور چهارم رقابت‌های تنیس اوپن فرانسه در بخش زنان باز ماند.

ارغوان در ست نخست هفت بر شش (هفت بر دو در تای بریک) پترووا را شکست داد. در ست دوم تنیس باز با تجربه اهل روسیه شش بر چهار بر رضایی پیروز شد تا سرنوشت به ست سوم کشیده شود.

در ست سوم مسابقه بسیار هیجان‌انگیز شد و در حالی که پترووا ابتدا پیش افتاد و چند بار تا آستانه پیروزی هم پیش رفت، خانم رضایی با همان روحیه‌ای که از قهرمانی در مسترز اسپانیا در دو هفته پیش به دست آورده بود، مسابقه هفت بر شش باخته را در حالی هفت بر هفت کرد که بقیه مسابقه به دلیل تاریکی هوا به روز یکشنبه موکول شد.

در رویارویی باقی‌مانده رضایی خسته به نظر می‌رسید و سرانجام ۱۰ بر هشت به حریف خود باخت تا بخت حضور در جمع ۱۶ تنیس باز باقیمانده در مرحله یک هشتم پایانی را از دست دهد.

پس از پیروزی سه سال پیش رضایی بر ماریا شاراپووا در مسابقه پایانی تنیس استانبول، پیروزی بر پترووا می‌توانست مجموعه پیروزی‌های ارغوان رضایی را در ۲۳ سالگی جالب توجه کند.

چرا که این تنیس‌باز ایرانی‌تبار، برای دستیابی به جام مسترز در اسپانیا، پیش از بردن ونوس ویلیامز آمریکایی در مسابقه پایانی، بر ایوانکوویچ صرب و ژوستین هنین بلژیکی هم پیروز شده بود.

اما ارغوان در پیکار مهیج خود با پترووا در آخرین گیم چون دیدارهای مادرید سرحال نشان نداد و سرانجام ۱۰ بر هشت ست سوم و در مجموع مسابقه را دو بر یک مغلوب تنیس‌باز روس شد.

در مسابقه با پترووا، ارغوان رضایی از حمایت شدید تماشاگران ایرانی و فرانسوی برخوردار بود.

نادیا پترووا، تنیس باز ۲۷ ساله در حالی با قدرت بازی و اعتماد به نفس ارغوان رضایی مقابله کرد که تا کنون دو بار تا مرحله نیمه پایانی این جام پیش رفته است.

او که داری سید ۱۹ این رقابت‌هاست، برای رسیدن به دور سوم به راحتی و با امتیازهای شش بر یک و شش بر دو آگنس ژاوای مجارستانی، قهرمان جوانان رولان گاروس در سال ۲۰۰۵ را برده بود و با پیروزی بر رضایی به دور چهارم راه یافت.

ارغوان رضایی، دارای سید پانزدهم این رقابت‌ها، در دور نخست ال تاباک، حریفی از کانادا را در دو ست با نتیجه مشابه شش بر یک و به سادگی شکست داد و در دور دوم بر آنژلیک کبر آلمانی غلبه کرد.

علاوه بر حذف ارغوان رضایی، از دیگر حوادث مهم این دور از رقابت‌ها می‌توان به شکست رادینا سافینا از روسیه، فینالیست سال پیش این رقابت‌ها، از یک تنیس‌باز ۳۹ ساله ژاپنی و نیز شکست سوتلانا کوزنتسووا، قهرمان سال پیش از هم‌وطن روسی‌اش ماریا کریلنکو، تنیس‌باز ۲۳ ساله و دارای سید ۳۰ این رقابت‌ها اشاره کرد.
XS
SM
MD
LG