لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۶

مجمع روحانيون مبارز: اخلال در سخنرانی حسن خمينی سازماندهی شده بود


حسن خمینی در حالی که سخنرانی او به دلیل اخلال ناتمام ماند.
حسن خمینی در حالی که سخنرانی او به دلیل اخلال ناتمام ماند.
مجمع روحانيون مبارز در بيانيه ای نسبت به اخلال در سخنرانی حسن خمينی در جريان برگزاری مراسم درگذشت آيت الله خمينی واکنش نشان داده و آن را برنامه ای سازماندهی شده خوانده است.

به گزارش وبسايت مجمع روحانيون مبارز، در اين بيانيه که تاريخ ۱۶ خرداد در پايان آن آمده، گفته شده است که آنچه در مراسم سالگرد آيت الله خمينی برای حسن خمينی پيش آمد، «لکه ننگی» است و خواستار «خشکاندن اين ريشه و برخورد قاطع با آن» شده است.

بيانيه مجمع می گويد: «برخوردهای اهانت آميز و خشن به اشخاص حقوقی و حقوقی به خصوص آنان که نسبتی استوار با امام و راه او دارند، تازگی ندارد و مجهز بودن آنان به تجهيزاتی که فقط می تواند در اختيار نيروها و نهادهای رسمی باشد و برخورداری آنان از امنيت کامل از سوی دستگاهای قضايی، امنيتی و انتظامی حکايت از سازماندهی شدن اين جريان دارد.»

بيانيه مجمع در همين حال اخلال در سخنرانی حسن خمينی را «زشت تر از هميشه» خوانده و گفته اين حرکت در واقع، توهين به شخص آيت الله خمينی است.

مجمع روحانيون مبارز در ادامه اين بيانيه می افزايد: «چگونه است کسانی تنها به خاطر يک مصاحبه يا نامه ای به بازداشتگاه ها گسيل می شوند و کيفرهای سنگين برای آنان مقرر می شود ولی امروز در برابر اين جنايت آشکار عکس العمل سريع از سوی دستگاه های مسئول نمی بينيم.»

تلويزيون دولتی جمهوری اسلامی طی پخش مستقيمی که از مراسم داشت، سعی کرد از پخش واضح شعارهايی که توسط اين جمع سر داده شد خودداری کند، اما خبرگزاری فارس مدعی شد که «مردم حاضر در مراسم ارتحال امام خمينی» به صورت ممتد در هنگام سخنرانی حسن خمينی «شعارهايی را در حمايت از رهبر معظم انقلاب و عليه سران فتنه (مرگ بر موسوی و...) سر دادند».

خبرگزاری مهر در اين زمينه نوشت که با ادامه شعارها حسن خمينی خطاب به نمازگزاران عنوان کرد که «گروه اندکی هستند که شلوغ می‌کنند و قطعاً کليت حاضران، علاقه‌مندان و وابستگان امام هستند که از اين حرکات بيزارند».

بر اساس اين گزارش، آقای خمينی در ادامه با اشاره به شعاردهندگان تأکيد کرده بود که «شأن مراسم سالگرد ارتحال امام اين نيست که برخی اندک انجام می‌دهند».

هنگام ترک جايگاه توسط حسن خمينی، آيت‌الله خامنه‌ای که به عنوان خطيب جمعه تهران در جايگاه حضور يافت، با بوسيدن پيشانی آقای خمينی از وی دلجويی کرد.

با اين حال آيت‌الله خامنه‌ای نه تنها در سخنان خود هيچ اشاره‌ای به عکس‌العمل اين گروه از هوادارانش نکرد، بلکه همان طور که انتظار می‌رفت بخشی از اين سخنان را به سرزنش اصلاح‌طلبان اختصاص داد و آنها را به انحراف از مسير انقلاب متهم کرد.

اخلال در مراسم سخنرانی حسن خمينی، واکنش هايی از ناحيه مخالفان و هواداران دولت در پی داشت.
XS
SM
MD
LG