لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۷

دفتر رفسنجانی، «سکوت مصلحت‌آميز رهبر» را موجب تداوم حملات به وی دانست


دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در واکنش به مطلبی در روزنامه وطن امروز، نوشته است که سکوت مصلحت‌آميز آيت‌الله علی خامنه‌ای باعث شده است تا روزنامه‌های همسو با دولت دهم «قسم ياد کنند که با بهانه و بی‌بهانه هاشمی‌ستيزی را تيترهای اول و دوم هر روز خويش کنند».

روزنامه وطن امروز روز يکشنبه نهم خرداد ۱۳۸۹ به بهانه انتشار دوباره نامه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت، به آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در خردادماه سال ۱۳۸۸ و در جريان انتخابات رياست جمهوری، نامه رئيس شورای سياستگذاری اين روزنامه خطاب به آقای رفسنجانی را دوباره منتشر کرده است.

«وطن امروز» از روزنامه‌های حامی دولت محمود احمدی‌نژاد است.

انتشار دوباره نامه اکبر رفسنجانی به آیت‌الله خامنه‌ای در سال گذشته باعث واکنش تند طرفداران دولت محمود احمدی‌نژاد شده است.

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی در خصوص پاسخ به مطلب روزنامه وطن امروز نوشته است: «اگرچه پاسخ‌گويی به نامه‌های اين‌چنينی که خالی از بديهيات اخلاقی می‌باشد، نوعی گام نهادن به بيراهه است و به همين دليل در چاپ اول، از کنار آن گذشتيم، اما بی‌پاسخ گذاشتن شبهات، باعث تسريع انحراف کنونی جامعه از اهداف انقلاب اسلامی و ظلمی مضاعف به آيندگان خواهد بود که می‌خواهند بدانند در مقطع ۳۰ ساله پس از انقلاب اسلامی بر کشورشان چه گذشته و می‌گذرد! ».

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی همچنين نوشته است رضا شکيبايی، رئيس شورای سياستگذاری روزنامه وطن امروز، کار کردن در شرکت «صنعتی پارس خودرو» مقدمه مسئوليتش در «سايت شريف‌نيوز سابق و روزنامه وطن امروز فعلی» است.

در حالی که رئيس شورای سياستگذاری روزنامه وطن امروز می‌گويد از زمان انتشار نامه‌اش خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی در ۱۸ دی ماه ۱۳۸۸ تاکنون «چندين شکايت و احضارييه از سوی ايشان» به دفتر روزنامه وطن امروز ارسال شده است، دفتر اکبر رفسنجانی گفته است: «آيت‌الله هاشمی رفسنجانی از هيچ روزنامه‌ای و يا هيچ شخصی شکايت نکرده‌اند».

دفتر هاشمی رفسنجانی همچنين ابراز اميدواری کرده است که پاسخ به مطلب روزنامه وطن امروز «پاسخ به همه تهمت‌ها و توهين‌هايی باشد که از يک سال گذشته و همزمان با مناظره تلويزيونی شب ۱۳ خرداد کليد خورد و هنوز هم ادامه دارد.»

«سکوت مصلحت‌آميز» رهبر

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی سپس به مقايسه دوران رهبری آيت‌الله خمينی و آيت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبران جمهوری اسلامی پرداخته است و می‌گويد در دوران آيت‌الله خامنه‌ای «سکوت مصلحت‌آميز» رهبر باعث تداوم حملات عليه رئيس مجمع تشخيص مصلحت است.

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی در خصوص تفاوت دوران آيت‌الله خمينی و آيت‌الله خامنه‌ای نوشته است: «تفاوت ديگر اين است که اگر آن روز، گروهی هاشمی‌ستيزی را نردبانی برای روحانی‌ستيزی و اسلام‌ستيزی خويش قرار می‌دادند، فوراً با نهيب «اين تذهبون» امام مواجه می‌شدند و امروز سکوت مصلحت‌آميز رهبری معظم انقلاب که در نامه آيت‌الله هاشمی رفسنجانی به آن اشاره شده، کار را به جايی رسانده که يک نامزد به خود اجازه می‌دهد جلوی ۵۰ ميليون بيننده تلويزيونی دروغ و تهمت بزند و روزنامه‌های همسو قسم ياد کنند که با بهانه و بی‌بهانه هاشمی‌ستيزی را تيترهای اول و دوم هر روز خويش کنند».

محمود احمدی‌نژاد در مناظره تلويزيونی سيزدهم خردادماه ۱۳۸۸ با ميرحسين موسوی، هاشمی رفسنجانی و فرزندان وی، علی‌اکبر ناطق نوری، رئيس دفتر بازرسی بيت رهبری و پسر او، غلامحسين کرباسچی، شهردار سابق تهران و برخی ديگر از افراد را با اسم متهم به ثروت‌اندوزی و فساد اقتصادی کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی در واکنش به اين اظهارات در نامه‌ای به آيت‌الله علی خامنه‌ای با رد اتهامات محمود احمدی‌نژاد، خواستار مداخله وی «برای رفع فتنه‌های خطرناک و خاموش کردن آتشی که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است» شد .

اين در حالی بود که آيت‌الله علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه پس از انتخابات با اشاره به دوستی ديرينه‌اش با اکبر هاشمی رفسنجانی گفت که محمود احمدی‌نژاد از نظر فکری به او نزديک‌تر است.

«نطفه حرام تقلب انتخاباتی»

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی در بخش ديگری از اين واکنش به مطلب روزنامه وطن امروز، تصريح کرده است که نيروهای تندرو از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۷۶ به دنبال شکل‌دهی «نطفه حرام تقلب انتخاباتی» در جامعه بودند.

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی نوشته است: «اين چه شيوه ناشيانه در سياست است که ۱۲ سال پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۷۶ اولاً وقيحانه خود را همه‌کاره انقلاب می‌دانيد و ثانياً وقيحانه‌تر می‌گوييد اگر سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر برخورد با تقلب در انتخابات نبود، خاتمی رئيس جمهور نمی‌شد؟!! آيا غير از اين است که اعتراف می‌کنيد از همان سال به دنبال شکل‌دهی نطفه حرام تقلب انتخاباتی در رحم جامعه بوديد؟!! آيا حضور ۱۰۶ درصدی همه مردم يکی از استان‌های غربی کشور در همان انتخابات کافی نيست که به عنوان مناديان دروغين مردم‌سالاری دينی اسلامی خجالت بکشيد؟!».

در ادامه دفتر هاشمی رفسنجانی بدون نام بردند از اصلاح‌طلبان آنها را به تقلب در انتخابات مجلس ششم در تهران متهم کرده است.

دفتر اکبر رفسنجانی نوشته است: «چرا در بيان نتايج انتخابات مجلس ششم در سال ۱۳۷۸ نعل وارونه می‌زنيد؟ مگر نمی‌دانيد با شمارش مجدد تنها ۲۰ درصد صندوق‌های حوزه انتخابيه تهران، که توسط شورای نگهبان انجام می‌گرفت، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی از رتبه سی‌ام به نوزدهم رسيد؟ مگر نمی‌دانيد وقتی آن آبروريزی داشت اساس انتخابات را زير سؤال می‌برد، رهبر معظم انقلاب دستور توقف بازشماری را صادر فرمودند؟».

مقايسه با روزنامه وطن امروز با روزنامه انقلاب اسلامی

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گويد اتهامات روزنامه وطن امروز «تکرار» اتهامات روزنامه انقلاب اسلامی متعلق به ابوالحسن بنی‌صدر، نخستين رئيس جمهوری اسلامی ايران، عليه رئيس مجمع تشخيص مصلحت است.

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی نوشته است: «جفای در حق آيت‌الله هاشمی رفسنجانی معطوف به عملکرد افراطيون ديروز اصلاح‌طلبی و افراطيون امروز اصول‌گرايی نيست. اگر اسناد به اصطلاح تاريخی ساواک در قبل از پيروزی انقلاب را ورق می‌زديد، می‌خوانديد که شيخ اکبر هاشمی ۴۰ ميليون تومان به خرابکاران اجتماعی پيرو امام خمينی(ره) کمک کرده است. اگر تورق آن اوراق را در شأن روحيه دين‌مداری خويش نمی‌دانيد، تاريخ دو سه سال اول پس از پيروزی انقلاب اسلامی را بخوانيد که تهمت‌ها و توهين‌های امروز روزنامه وطن امروز، تکرار مطالب روزنامه «انقلاب اسلامی» ديروز است که توسط بنی صدر مديريت و منتشر می‌شد».

ابوالحسن بنی‌صدر به دنبال مخالفت طرفداران آيت‌الله خمينی و رأی «عدم کفايت» مجلس شورای اسلامی ايران در سال ۱۳۶۰ مجبور به ترک ايران شد.
XS
SM
MD
LG