لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۴

باراک اوباما حمله‌های انتحاری زاهدان را به‌شدت محکوم کرد


باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز جمعه حمله‌های انتحاری در شهر زاهدان را به شدت محکوم کرد.

در پی حمله دو عضو انتحاری جندالله به مسجد جامع زاهدان، پنجشنبه‌شب ۲۷ نفر کشته و ۳۰۷ نفر زخمی شدند.

در واکنش به این حمله‌های انتحاری، باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «من این حمله‌ها‌ی بی‌شرمانه تروریستی در مسجدی در جنوب ایران را به شدت محکوم می‌کنم.»

باراک اوباما در ادامه تصریح می‌کند: «کشتن شهروندان بی‌گناه، در محل عبادتشان، گناهی تحمل‌ناپذیر است، و کسانی که مرتکب آن شدند باید جوابگو باشند.»

باراک اوباما می‌افزاید: «ایالات متحده در مواجهه با این بی‌عدالتی، در کنار مردم ایران و عزیزان و خانواده‌های کسانی است که کشته یا زخمی شده‌اند.»

رئیس جمهوری ایالات متحده تاکید می‌کند: «جهانیان همگی باید همه اشکال تروریسم، را محکوم کرده و با آن مقابله کنند و پشتیبان حق جهانشمول بشر برای زندگی فارغ از ترس و خشونت بی‌خردانه باشند.»

بان گی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد هم روز جمعه حمله‌های انتحاری در زاهدان را «اقدام بی‌خردانه تروریستی» توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل، اظهار داشت دبیرکل سازمان، که در مادرید به سر می‌برد «به شدت بمبگذاری‌های انتحاری در زاهدان ایران را محکوم» کرده است.

بریتانیا نیز روز جمعه حمله‌های انتحاری زاهدان را محکوم کرد؛ الیستر برت، مدیر کل وزرات خارجه بریتانیا، در واکنش به این حمله‌ها گفت: «من از شنیدن انفجار دو بمب در روز گذشته در مسجدی در زاهدان... که مسئولیت آن را جندالله برعهده گرفت، شوکه شدم.»

الیستر برت تصریح کرد: «بریتانیا به شدت این قساوت را محکوم می‌کند. بمبگذاران با هدف گرفتن یک مسجد شلوغ جان نمازگزان و عابران آرام را گرفتند. فکر و ذهن ما با خانوده‌های ۲۲ نفری است که تاکنون جان خود را از دست داده و بسیار دیگری که زخمی شده‌اند.»

پیش از این اتحادیه اروپا نیز این حمله‌ها را محکوم کرده بود؛ در بیانیه‌ای که به همین مناسبت از سوی دفتر رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا صادر شده، آمده است: «کاترین اشتون این حملات تروریستى بزدلانه را که به هیچ رو قابل توجیه نیستند، قویاً محکوم مى‌کند. وى همچنین با تسلیت به خانواده‌ و دوستان قربانیان ( این حملات)، با آنها ابراز همدردى مى‌کند.»
XS
SM
MD
LG