لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۷

هاشمی‌رفسنجانی: مردم به کسی اجازه موج‌سواری نمی‌دهند


آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی با بیان این که گروهی برای طرد «روحانیت اصیل، مبارزین استخوان خردکرده، یادگاران جبهه و جنگ و مدیران ارزشمند سابق» از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند، تاکید کرده است، مردم به این گروه اجازه موج‌سواری نخواهند داد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت، در پیامی، نسبت به تلاش گروهی برای منزوی کردن و طرد «روحانیت اصیل و مبارزان استخوان خردکرده» هشدار داده است.

در این نوشتار که روز یکشنبه در پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس مجلس خبرگان رهبری منتشر شده، آمده است: «گروهی روحانیت اصیل، مبارزین استخوان خرد کرده، یادگاران جبهه و جنگ، مدیران ارزشمند سابق، مردم هوشمند و مهمتر از همه اندیشه‌های تابناک و یادگاران امام را مانع زیاده‌خواهی سیاسی خویش می‌دانند و برای انزوا و طرد آنان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.»

هر چند آقای رفسنجانی توضیح نداده است که منظور وی چه کسانی هستند، اما پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران طیف وسیعی از نیروهای اصلاح‌طلب و منتقد دولت که در مبارزات منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ نقش مهمی داشتند و در دولت‌های پس از انقلاب نیز در پست‌های کلیدی به ایفای نقش پرداخته بودند، دستگیر و روانه زندان شدند.

این افراد که از سوی دستگاه امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی، به دلیل تلاش برای به براندازی نرم متهم شده‌اند، اکثراً به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شده‌اند.

همچنین برخی از سران پیشین جمهوری اسلامی، از جمله خود آقای رفسنجانی و محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، میرحسین موسوی، آخرین نخست‌وزیر ایران و مهدی کروبی، رئیس دو دوره مجلس شورای اسلامی، اکنون متهم به عدم همراهی با دولت کنونی جمهوری اسلامی هستند و همواره از سوی حامیان دولت مورد حمله قرار می‌گیرند.

این گونه برخوردها نه تنها با انتقاد رهبران اصلاح‌طلبان و مخالفان دولت روبرو شده، بلکه حتی علی لاریجانی، رئیس اصولگرای مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در سخنانی نسبت به حذف «انقلابیون اصیل» به دست «فرصت‌طلبان» انتقاد کرده بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی نیز به ویژه در یک سال گذشته و همزمان با بالا گرفتن اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران بارها نارضایتی خود را از وضعیت کنونی کشور بر زبان آوره است.

وی که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه سال گذشته در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبر جمهوری اسلامی به شدت از محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده بود، نخستین مقام عالی‌رتبه ایرانی بود که وضعیت پس از انتخابات در ایران را «بحرانی» نامید.

چند روز پیش نیز، فائزه هاشمی، دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود، پدرش به شدت نگران آینده کشور است.

آقای رفسنجانی در بخش دیگری از پیام خود با تاکید دوباره برنگرانی خود از شرایط کنونی کشور افزوده است: « البته مردم ایران در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که نمی‌گذارند گروهی با ایجاد جزر و مدهای سیاسی در اقیانوس اندیشه‌های آنان موج‌سواری کنند و انقلاب اسلامی را که حاصل خون صدها هزار شهید در سال‌های مبارزه و دفاع مقدس است، از مسیر درست خویش منحرف نمایند.»

رهبران عمده اصلاح‌طلبان در ایران از جمله، محمد خاتمی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی نیز بارها در سخنان خود نسبت به «منحرف شدن انقلاب اسلامی از مسیر اولیه» آن و نیز کنار زدن همراهان رهبر پیشین جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند.

آقای رفسنجانی در پیام خود همچنین خطاب به جوانان آورده است: «به جوانان عزیز هم توصیه می‌کنم در بازار پر رنگ و لعاب سیاست که این روزها با ورود و خروج‌های مشکوک عده‌ای آلوده شده است، مواظب باشند که مبادا بازیچه نیات پلیدی شوند که پشت سخنان گمراه کننده پنهان شده‌اند.»

پیام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، در آستانه پنجم مرداد، بیست و دومین سالگرد عملیات نیروهای ایرانی علیه حمله سازمان مجاهدین خلق در اواخر جنگ میان عراق و ایران منتشر شده است.
XS
SM
MD
LG