لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۵

«شروط ۱۷ زندانی سياسی برای پايان اعتصاب غذا»


۱۷تن از زندانيان سياسی در بند که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، پنج شرط اعلام کرده و گفته‌اند تا تحقق اين خواسته‌ها، به اعتصاب غذای خود پايان نمی‌دهند. يکی از اين شرط‌ها، آزادی سريع و بی‌قيد و شرط بابک بردبار است.

زندانيان ياد شده از دوشنبه هفته پيش به سلول انفرادی منتقل شده‌اند و از همان زمان اعتصاب غذای خود را شروع کرده‌اند. به گزارش وب‌سايت کلمه، معاون دادستان تهران با اين زندانيان ديدار داشته و شروط آنها را شنيده است.

در اين گزارش به زمان دقيق ديدار معاون دادستان با زندانيان اشاره ای نشده است.

شرط اول این زندانیان، رعايت کامل حقوق زندانيان بر اساس آيين نامه سازمان زندان‌ها است که مواردی از جمله توهين نکردن و خفيف نشمردن زندانی‌ها و حق استفاده از نشريه و کتاب از جمله آنهاست.

در شرط دوم این زندانيان سياسی گفته‌اند بايد زندانی‌هايی که به ناحق به سلول‌های انفرادی فرستاده شده‌اند به بندهای عمومی برگردانده شده و با زندانبان‌هايی که به حقوق زندانيان تجاوز کرده‌اند، برخورد شود.

به عنوان شرط سوم، آزادی سريع و بدون قيد و شرط بابک بردبار اعلام شده است. آقای بردبار عکاس خبری است که قرار بوده با وجود صدور حکم آزادی، روز نيمه شعبان آزاد شود اما نه تنها آزاد نشده که در سلول انفرادی گرفتار شده است.

خواسته چهارم این زندانیان، افزایش فضای سرانه، زمان تلفن، امکانات بهداشتی و درمانی برای هر زندانی است و خواسته پنجم آنها اجرای فوری و کامل قوانین و موارد مصوب مرتبط با زندانیان است.

گزارش شده يکی از اعتراض‌های زندانيان سياسی، قطع تلفن‌های بند ۳۵۰ است که به هر بهانه‌ای قطع می‌شود و در هفته گذشته هم اين تلفن قطع بوده و هنوز هم وصل نشده است.

علی مليحی فعال دانشجويی و عضو ادوار تحکيم وحدت، بهمن احمدی امويی روزنامه‌نگار، حسين نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجويی و سخنگوی ادوار تحکيم وحدت، علی پرويز فعال دانشجويی، حميدرضا محمدی فعال سياسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری از جمله زندانيان سياسی هستند که از هفته پيش در اعتصاب غذا به سر می برند.

ضيا نبوی دانشجوی محروم از تحصيل، ابراهيم بابايی فعال مدنی، کوهيار گودرزی فعال حقوق بشر، مجيد دری فعال دانشجويی، مجيد توکلی فعال دانشجويی، کيوان صميمی روزنامه‌نگار، غلامحسين عرشی و محمد حسين سهرابی‌راد ديگر زندانيانی هستند که از هفته پيش به انفرادی منتقل شده و در اعتصاب غذا به سر می برند.
XS
SM
MD
LG